Românii au scăpat de povara taxei auto

Data: 23 Ianuarie 2008

▲ Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, i-a informat ieri pe membrii Cabinetului că Laszlo Kovacs, comisarul european pentru taxe şi impozite, a transmis felicitări Guvernului României în legătură cu proiectul propus Comisiei Europene privind modificarea taxei de poluare auto ▲ Noile valori ale taxei auto se calculează în funcţie de valoarea cilindrică şi nivelul de poluare, conform grilei Euro, al maşinii şi în funcţie de valoarea reziduală a automobilului ▲

România se pare că a scăpat pentru moment de povara taxei auto şi de ameninţarea procedurilor de infringement din partea Comisiei Europene. Cel puţin aşa se laudă autorităţile române, ba chiar că au şi fost felicitaţi pentru că au rezolvat această problemă. Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, i-a informat ieri pe membrii Cabinetului că Laszlo Kovacs, comisarul european pentru taxe şi impozite, a transmis felicitări Guvernului României în legătură cu proiectul propus Comisiei Europene privind modificarea taxei de poluare auto. „În timpul discuţiilor avute la Bruxelles, comisarul european Laszlo Kovacs a felicitat Guvernul României pentru modul în care varianta de modificare a taxei de poluare auto corespunde cerinţelor Comisiei Europene“, a afirmat ministrul Economiei şi Finanţelor la începutul şedinţei de Guvern. Vosganian a precizat că, în următoarea şedinţă a Executivului, modificările privind taxa de poluare auto vor fi promovate prin ordonanţă de urgenţă, ceea ce va fi un prim pas pentru suspendarea procedurii de infringement de către Comisia Europeană, suspendarea totală urmând a avea loc în momentul în care Parlamentul va aproba acest act normativ. Conform unor surse ministeriale, ministrul Economiei şi Finanţelor a prezentat ieri, în şedinţa de Guvern, principiile după care se calculează noile valori ale taxei auto, aşa cum au fost ele agreate cu cei din Comisia Europeană. Până la sfârşitul lunii, taxa auto va deveni lege Potrivit surselor citate, noile valori ale taxei auto se calculează în funcţie de valoarea cilindrică şi nivelul de poluare, conform grilei Euro, al maşinii şi în funcţie de valoarea reziduală a automobilului. Guvernul României va adopta, până la sfârşitul acestei luni, un act normativ cu putere de lege privind noua formă a taxei de poluare auto, în care sunt incluse toate observaţiile Comisiei Europene pe această temă, a declarat, marţi, la Bruxelles, ministrul român al Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, după întâlnirea pe care a avut-o cu comisarul european pentru impozite şi uniune vamală, Laszlo Kovacs. „Am exprimat punctul de vedere al Guvernului, potrivit căruia această lege a fost adoptată înainte de aderarea României la UE şi că este firesc ca, după experienţa de un an ca membru cu drepturi depline, ţara noastră să-şi adapteze legislaţia la cerinţele europene, acolo unde este nevoie de aşa ceva“, a spus oficialul de la Bucureşti, precizând că, în următoarele zile, proiectul va fi prezentat pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi va face şi obiectul unei dezbateri publice. Valori în funcţie de capacitatea cilindrică şi de vârsta maşinii Potrivit ministrului român, în ce priveşte modificările făcute taxei, acestea cuprind o seamă de proceduri, precum şi modalitatea de calcul a taxei în funcţie de starea maşinii sau de capacităţile sale tehnice. „Este vorba, aşadar, în primul rând, de o nouă scală de depreciere ce ia în calcul uzura maşinii, vârsta maşinii şi capacitatea cilindrică, este vorba de proceduri prin care o persoană poate contesta nivelul taxei, este vorba de dreptul persoanelor de a primi o parte din sumă înapoi în situaţia în care înstrăinează, după o anumită perioadă, autovehiculul în afara graniţelor ţării şi, fireşte, este vorba în acelaşi timp de o mai bună precizare în ce priveşte destinaţia acestei taxe, care este o taxă ecologică, iar sumele colectate vor fi administrate de Ministerul Mediului“, a explicat Varujan Vosganian.