Românii, chemaţi să susţină proiectul Telefonul Copilului
Anual, la Telefonul Copilului, 116 111, sună peste 100 de mii de copii care semnalează diferite abuzuri la care sunt supuşi şi primesc consiliere de la psihologi şi asistenţi sociali, numărul acestora din urmă însă nefiind suficient pentru a răspunde tuturor solicitărilor. Campania „Nu putem alege între lacrimi“ este soluţia pentru a susţine angajarea unui număr mai mare de specialişti în folosul celor care apelează la Telefonul Copilului.
Peste 100.000 de copii cu diferite probleme sună anual la Telefonul Copilului, 116 111, pentru a primi ajutor din partea specialiştilor. Cu toate acestea, zeci de mii de copii abuzaţi, descumpăniţi şi singuri nu sunt suficient de norocoşi, întrucât numărul psihologilor şi asistenţilor sociali care răspund la telefon nu este suficient. Pentru a încerca rezolvarea acestei probleme, asociaţia a demarat campania „Nu putem alege între lacrimi“, ce se va derula în perioada 16 decembrie 2014 - 28 februarie 2015. „Asociaţia Telefonul Copilului are nevoie să angajeze mai mulţi specialişti - asistenţi sociali şi psihologi - pregătiţi să dea cel mai bun răspuns atât copiilor care au nevoie de ajutor urgent, aflaţi în diverse situaţii de abuz, cât şi celor aflaţi în pragul depresiei, care sunt speriaţi, trişti sau singuri“, potrivit unui comunicat de presă al asociaţiei. Astfel, românii sunt încurajaţi să trimită un SMS în valoare de 2 euro la numărul scurt 8 840.
Specialiştii de la Telefonul Copilului sunt confruntaţi cu nevoia de a face o alegere de fiecare dată când răspund unui apel telefonic, existând mereu riscul ca unul dintre apelurile care rămân în aşteptare să vină de la un copil cu probleme mai grave faţă de ale celui căruia i s-a răspuns. „De 13 ani încercăm ca fiecare apel către Telefonul Copilului să primească răspuns. Pentru unii copii însă, telefonul sună ocupat. Poate vor reveni şi ne vor cere din nou ajutorul. Dar uneori nu există a doua şansă. Fiecare copil merită şi are dreptul să primească ajutor atunci când are nevoie. Cu 2 euro donaţi la 8 840 ne puteţi ajuta să ne asigurăm că bucuria copilăriei, departe de abuzuri şi durere, poate fi o certitudine a fiecărui copil“, a declarat doamna Cătălina Florea, director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului.
Campania, derulată împreună cu echipa Geometry Global România, include şi materiale de promovare TV şi radio.
Asociaţia Telefonul Copilului a fost înfiinţată în anul 2006, iar în 2008 i-a fost acordată licenţa pentru implementarea numărului unic european de asistenţă pentru copii 116 111. Din octombrie 2008, acest număr a devenit funcţional în reţeaua Romtelecom, iar din 2009 şi în reţeaua Cosmote.
În 2013, acest număr a fost apelat de 106.885 de copii cu diferite probleme sau părinţi care au semnalat că drepturile copiilor lor le sunt încălcate. Au fost semnalate cazuri de molestare fizică - 35%, neglijare - 33%, abuz emoţional - 12%, cerşetorie - 6%, abuz sexual - 6%, exploatare prin muncă - 2,5% sau trafic de copii - 1,1%. În ceea ce priveşte tipurile de consiliere psihologică acordată în 2013, aceasta s-a referit la relaţia copil - părinte, nevoia de comunicare, neînţelegeri în familie, depresie şi tulburări de comportament sau dificultate în relaţionare. Cele mai multe apeluri au fost primite din zona Munteniei, urmată de Moldova, Bucureşti, la polul opus, cu cele mai puţine apeluri, a fost regiunea Banatului. În ceea ce priveşte mediul de provenienţă, numărul apelurilor din rural este cu puţin mai mare decât cel din mediul urban. Totodată, pe adresa de email a asociaţiei telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro au fost primite 349 de cazuri, cu peste 50% mai multe faţă de 2012, care au solicitat şi beneficiat de consiliere psihologică şi gratuită.
La Telefonul Copilului se poate suna 7 zile din 7, între orele 8:00 - 00:00, apelul fiind gratuit în reţeaua Telekom România. (Oana Nistor)