Românii își doresc propria afacere

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 03 August 2018

Românii îşi doresc să investească într-o afacere dacă ar avea bani, aproape la fel de mult cât îşi doresc achiziţia unei case sau a unui teren, iar dorinţa de a deveni antreprenor există la nivelul întregii ţări, chiar dacă Bucureştiul este puţin în faţa regiunilor, cu o pondere de 46,3%. Potrivit studiilor, cei mai mulţi își încep primul business în jurul vârstei de patruzeci de ani, când au deja copii, 70% sunt căsătoriţi, 47% au și studii postuniversitare.

Conform unor studii din România, la întrebarea ce aţi face dacă aţi avea 100.000 de euro în plus, „pentru mine a fost o surpriză plăcută să văd că, aproape la acelaşi nivel cu achiziţia unei case, a unui teren, renovare sau îmbunătăţirea spaţiului locativ se află intenţia de a investi într-o afacere. Deci mulţi români îşi doresc să investească într-o afacere”, a arătat Lucian Anghel, preşedintele Consiliului de Administraţie al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), la Forumul Antreprenorilor Made in Romania - Cum să devii un antreprenor de succes, care a avut loc miercuri la București.

Acesta afirmă că şi în cazul sondării dorinţei de a deveni antreprenori la nivel de regiuni, rezultatele studiului au arătat diferenţe foarte mici între acestea, chiar dacă Bucureştiul este puţin peste.

„În cadrul aceluiaşi studiu s-a sondat dorinţa de a deveni antreprenor. Şi într-adevăr a fost o altă surpriză foarte plăcută şi interesantă: faptul că la nivelul întregii ţări nu doar Bucureşti, care este puţin în faţa altor regiuni, există dorinţa de a fi antreprenor. Bucureşti are 46,3%, Muntenia - Dobrogea - 45,6%, Transilvania - Maramureş - 44,7%, Moldova - Bucovina - 44,4%. Diferenţele nu sunt mari, iar dorinţa de a fi antreprenor există la nivelul întregii ţări. Evident avem nevoie de know-how, de finanţare, încredere, tenacitate”, a spus Anghel, potrivit Agerpres.
Citând acelaşi studiu, preşedintele BVB a precizat că una dintre barierele existente în România pe acest segment ar fi lipsa mediatizării exemplelor de succes.

„Exemplele de succes foarte rar se întâlnesc în media. Asta am încercat să aducem aici, exemple de antreprenori români de foarte mare succes. Întotdeauna când îi ascult şi văd ce au realizat am un sentiment de mândrie că sunt român”, a explicat preşedintele BVB.

La același eveniment, Ioana Tănase, executive director Corporate Finance la BCR, a vorbit despre portretul-robot al unui antreprenor, construirea unei bune reputaţii, impactul tehnologiei asupra vieţii unei companii, răbdarea şi încrederea în propriile idei de afaceri ca principale fundamente ale succesului.„Care este portretul-robot al unui antreprenor? Cei mai mulţi şi-au început primul business în jurul vârstei de patruzeci de ani, aveau deja un copil, 44%, şi mai mult de unul, 70% erau căsătoriţi, 47% aveau şi studii postuniversitare. Funcţionează un virus în serie, ei au cel puţin două trei business-uri nu doar unul, odată ce încep pe această cărare”, a subliniat Ioana Tănase.

Un exemplu elocvent al influenţei tehnologiei în viaţa oamenilor, prezentat de Ioana Tănase antreprenorilor: „Suntem 7,6 miliarde de oameni pe planetă, conturi individuale de conexiuni mobil 5,1 miliarde, conexiuni mobil inclusiv machine to machine 8,8 miliarde şi doar 4,5 miliarde de periuţe de dinţi”.

Studiile arată că, în medie, dacă pierdem portofelul, ne trebuie 26 de ore să raportăm acest fapt, însă dacă pierdem telefonul o facem în 68 de minute.

Ea a oferit antreprenorilor povestea bambusului chinezesc, din care ar trebui să învăţăm să avem răbdare.

„Bambusul chinezesc este o sămânţă care se pune în pământ, îi dai soare şi apă, îi dai îngrăşăminte şi o cultivi. În primul an nu vezi nimic, nici în al doilea, în al treilea nu vezi nimic, în al patrulea nimic şi începi să te întrebi dacă ce ai făcut acolo are vreun sens sau nu. În al 5-lea an, bambusul chinezesc creşte în 6 săptămâni 25 de metri înălţime. ­(…) Este bine să ne spunem nouă şi copiiilor noştri să avem răbdare. Lucrurile nu se fac repede, se fac lent”, a completat ea.