„Rumänien Magazin“, revista de turism românesc pentru germani
▲ Studiile au arătat, în numeroase rânduri, că principalele obstacole în calea dezvoltării turismului românesc sunt infrastructura şi serviciile de o calitate dacă nu proastă, atunci cu siguranţă îndoielnică ▲ Cu toate acestea, numărul turiştilor europeni, şi în special al celor germani, care se arată interesaţi de România, este în creştere ▲ La începutul anului, va fi publicată prima revistă de specialitate despre România, care va circula pe piaţa germană pe tot parcursul anului 2009, informează „Deutsche Welle“ ▲
De la momentul aderării României la Uniunea Europeană, agenţiile de turism care oferă vacanţe în România s-au dublat, ca de altfel şi numărul turiştilor europeni, care a crescut de la an la an. Potrivit jurnaliştilor de la Deutsche Welle, în anul 2007, au venit în România peste 437.000 de turişti germani, cu 38% mai multi decât în anul precedent. În colaborare cu Biroul Naţional de Turism al României la Berlin, una dintre cele mai renumite agenţii de marketing turistic din Germania va publica în premieră o revistă adresată exclusiv României, „Rumänien Magazin“. La baza acestei decizii au stat numeroase avantaje pentru turistul de origine germană care ajunge în România nu doar pentru a vizita locurile atractive de pe teritoriul ţării noastre. Astfel, s-a dezvoltat foarte mult ramura turismului de afaceri, a celui în scopuri medicale şi de studiu. În ceea ce priveşte turismul medical, germanii sunt interesaţi în special de clinicile private de stomatologie şi chirurgie estetică de o calitate la nivelul ţărilor vestice, însă cu preţuri mult mai mici în comparaţie cu cele percepute în clinicile europene. „În primul rând, România oferă o economie stabilă, investiţiile în infranstructură şi în alte sectoare industriale fiind în creştere în ultimii ani. Numărul turiştilor a crescut, de asemenea, foarte mult. Numai creşterea numărului turiştilor germani a înregistrat, anul trecut, aproape 50%, trend care a continuat şi în primele luni ale acestui an. De asemenea, România nu este departe, în două ore se ajunge acolo cu avionul. Calitatea forţei de muncă este un alt punct forte, chiar dacă aceasta implică şi o creştere a nivelului salarial. Dar este un aspect pozitiv pentru România, ca ţară în context european“, a declarat, pentru Deutsche Welle, Ioana Nan, directorul Biroului Naţional de Turism al României la Berlin. În cadrul revistei „Rumänien Magazin“, care va circula pe piaţa germană pe întreg parcursul anului 2009, vor fi promovate obiectivele turistice importante din toate regiunile ţării, universităţile din România, dar şi clinicile de specialitate din domeniul medical. Revista va fi distribuită în 30.000 de exemplare diverselor agenţii de turism, ambasade, institute culturale şi târguri de specialitate, inclusiv ITB - cel mai mare târg turistic din Europa.