S-a dat startul chestionarelor feedback în spitale

Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 06 Ianuarie 2017

Conform unui comunicat remis presei de Ministerul Sănătății (MS), 2.800 de pacienţi au completat chestionarul de feedback (mecanism care măsoară satisfacţia pacienţilor) în primele cinci zile de când acesta a fost pus în funcţiune. Până în prezent, mecanismul de feedback se baza pe formulare tipărite, care erau completate de pacienţi în timpul internării, iar apoi introduse într-un sistem centralizat de către angajaţii spitalului, metodologie ce „distorsiona” rezultatele şi „nu oferea o situaţie reală” a experienţei pacientului în spital, se arată în comunicat.

Prin noul sistem, pacientul poate evalua calitatea serviciilor din spital direct prin SMS sau formular web, printr-un sistem pus la punct cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale. „Prin noul sistem vor fi contactaţi anual aproximativ jumătate dintre pacienţii care se externează din spitale. Răspunsul la SMS este gratuit pentru pacienţi. Sunt taxate cu 5 cenţi/sms doar acele răspunsuri care sunt în afara fluxului standard întrebare-răspuns”, se mai precizează în comunicatul MS.