„Şcoala Altfel” la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” Oradea
În cadrul programului „Şcoala altfel”, cadrele didactice de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea și-au propus sǎ expună elevii la un complex de activitǎți menite sǎ dezvolte abilitǎți, sǎ faciliteze cunoaşterea şi sǎ le aducǎ o stare de bine. Elevii au participat la excursii tematice la Hunedoara, Cluj, Iaz, Jibou, Pietroasa, Beliş, Prislop, Green Codru sau nordul Italiei. Nu au lipsit nici activitǎțile practice specifice toamnei, desfǎşurate în şcoalǎ. Elevii au pus murǎturi şi au plantat flori în spațiul verde al şcolii. Au mai participat la ateliere de consiliere și orientare oferite de Fundația CREFOP şi de consilierul şcolar al instituției.
Cei mai mici au vizitat companii prezente în parcul industrial și au descoperit informații fascinante despre știință, tehnologie, dar şi secretele construirii produselor care transformă ideile în realitate. De asemenea, au mai avut loc ateliere de prim ajutor, activități de siguranță rutieră, organizate cu sprijinul Inspectoratului de Poliție al Municipiului Oradea, SMURD, MARVICON și TH Trucks România.
Atelierele desfǎşurate cu elevii de liceu au subliniat importanța mișcării și a practicării sportului, inclusiv de performanță, punând accentul pe ideea de disciplină și gestionare a timpului. Elevii au identificat alǎturi de nutriționişti elementele care stau la baza unui stil de viațǎ sǎnǎtos; au fǎcut primii paşi spre principiile educației financiare şi au învǎțat ce înseamnǎ sǎ fii cumpǎtat financiar; au comunicat eficient la paintball; au descoperit şi au lucrat cu conceptul de mindset. Au avut şi ateliere de pictură pe sticlă sau de muzică bisericească, au luat parte la Sfânta Liturghie dedicată Sfântului Apostol Iacob, ocrotitorul paraclisului școlii, și s-au rugat la mănăstiri precum Prislop, Bic sau Sfânta Cruce.
De asemenea, în cadrul proiectului Şcoala Încrederii, elevii au completat jurnalele încrederii, au desfǎşurat activitǎți specifice proiectului în care școala este angajată de patru ani și care vizează creșterea gradului de încredere a relațiilor dintre actorii educaționali: elevi, dascăli, părinți.