Şcolile vor fi clasificate pe cinci niveluri

Data: 19 Martie 2010

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului finanţează anual, prin bugetul programelor naţionale, competiţii între şcoli care se bazează pe evaluarea instituţională a fiecărei unităţi de învăţământ, după două axe majore: incluziune şi performanţă, potrivit proiectului de lege a educaţiei supus dezbaterii publice.

În urma evaluărilor, după fiecare dintre cele două axe se va realiza o clasificare a şcolilor pe 5 niveluri ("excelent", "foarte bun", "bun", "satisfăcător", "nesatisfăcător"), vor fi premiate substanţial atât şcolile cu excelenţă în incluziune, cât şi cele cu excelenţă în performanţă, publice sau private. Potrivit proiectului de act normativ, şcolile care obţin calificativul "satisfăcător" sau "nesatisfăcător" se vor supune monitorizării în vederea corecţiei sau se desfiinţează, fără a afecta în niciun fel interesul elevilor. În baza unei metodologii specifice, şcolile vor desemna Profesorul anului, ca semn al excelenţei în predare.