Şedinţă de constituire a noii Adunări eparhiale în Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor
La Centrul Eparhial din Suceava a avut loc marţi, 22 mai 2018, şedinţa de constituire a noii Adunări eparhiale pentru mandatul 2018-2022. Întâlnirea a început cu săvârşirea slujbei de Te Deum de către Preasfinţitul Părinte Damaschin Dorneanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor, iar lucrările şedinţei au continuat în sala de conferinţe a eparhiei, sub preşedenţia Înaltpreasfinţitului Părinte Pimen, Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor.
Evenimentul a început cu oficierea unei slujbe de mulţumire de către PS Părinte Damaschin în Catedrala Arhiepiscopală „Sfântul Ioan cel Nou de la Suceava", împreună cu un sobor de preoţi şi diaconi. La serviciul religios au participat IPS Părinte Arhiepiscop Pimen, preoţii consilieri eparhiali, monahi din obştea mănăstirii sucevene şi noii membri ai organismului eparhial.
Lucrările adunării au continuat în sala de conferinţe a Centrului eparhial, unde IPS Pimen a ţinut un cuvânt de binecuvântare, subliniind totodată rolul pe care îl are acest organism în dinamizarea misiunii pastoral-misionare în eparhie, implicit în viaţa Bisericii: „Activitatea dumneavoastră, a membrilor adunării, a dovedit ataşamentul faţă de problemele Bisericii, probleme care se vor rezolva cu ajutorul lui Dumnezeu, dar şi cu implicarea oamenilor. Contează foarte mult participarea dumneavoastră în viaţa Bisericii, la activitatea desfăşurată prin sectoarele ei".
În cadrul şedinţei au fost validate mandatele celor 10 clerici şi 20 de mireni din cele 10 circumscripţii electorale - câte 2 pe protopopiat, cei aleşi fiind repartizaţi pe comisii. De asemenea, au fost aleşi membrii Consiliului eparhial, reprezentanţii în Adunarea Naţională Bisericească, dar şi membrii Consistoriului eparhial şi mitropolitan.
Adunarea eparhială se compune din reprezentanţii aleşi ai clerului şi ai credincioşilor, în proporţie de o treime clerici şi două treimi mireni, cu o viaţă morală şi religioasă demnă de un creştin. Aceştia sunt împărţiţi în cinci comisii de lucru, fiecare dintre ele urmând ca la finalul anului să întocmească raportul de activitate al arhiepiscopiei.