Seri binecuvântate pentru credincioşii din Moldova Nouă şi Clisura Dunării

Data: 17 Martie 2011

Centrul pastoral-misionar Moldova Nouă, coordonat de părintele Remus Căta, a desfăşurat, în prima Săptămână a Postului Mare, o frumoasă activitate pastorală, misionară şi duhovnicească, cu ocazia începerii Sfântului şi Marelui Post al Paştilor.

În parohiile Gornea, Sicheviţa, precum şi în parohia cu hramul "Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena" din Moldova Nouă, au avut loc, în această perioadă, seri duhovniceşti la care au luat parte numeroşi credincioşi şi credincioase. Preoţii participanţi la serile duhovniceşti, precum Dorin Nistoran, Dan Nistoran, Cristian Ienea, Bogdan Belu, Iova Megheleş, Ioan Nedelcu şi Radu Ţenovici, după săvârşirea slujbei Vecerniei, au ţinut cateheze credincioşilor prezenţi, vorbind despre rolul şi însemnătatea naşilor la botezul pruncilor, despre Sfânta Taină a Cununiei, precum şi despre familia creştină. În după-amiaza zilei de 13 martie, în Duminica Ortodoxiei, a fost săvârşită Taina Sfântului Maslu, oficiată de preoţii Mihai Ienea, de la Parohia Coronini, Ioan Matei, de la Parohia Şuşca, şi de Remus Căta, de la Parohia "Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena" din Moldova Nouă. Părintele Ioan Matei a vorbit despre importanţa sărbătorii pentru credincioşii mai tineri şi implicarea lor în viaţa Bisericii, dar şi despre implicarea Bisericii în viaţa tinerilor, făcând şi o scurtă incursiune cu privire la evenimentele petrecute cu veacuri în urmă. "Cu ajutorul lui Dumnezeu ne-am bucurat în aceste vremuri sufletele de pacea ce izvorăşte din înălţătoarea şi duhovniceasca prăznuire a Duminicii Ortodoxiei, când credincioşii ortodocşi de pretutindeni fac pomenirea biruinţei dreptei-credinţe şi victoriei asupra tuturor ereziilor. După ce Biserica a învins fiecare erezie în parte, adică toate acele atacuri împotriva diferitelor aspecte ale doctrinei hristologice, a fost declanşată o ofensivă generală împotriva ansamblului învăţăturii ortodoxe: a început lupta împotriva icoanei. Astfel şi-a făcut apariţia una dintre cele mai teribile erezii care a săpat fundamentul însuşi al creştinismului: iconoclasmul secolelor al VIII-lea şi al IX-lea. Împotriva iconoclasmului a scris Sfântul Ioan Damaschin, respingând învinuirea că prin cinstirea icoanelor s-ar comite o erezie, el concepe icoana ca simbol şi mijlocitor cu sfântul reprezentat. Astfel, icoana are un rol multiplu: de a împodobi lăcaşul de închinare (estetic); de a învăţa din istoria Bisericii (pedagogic); de a însoţi cultul divin (latreutic) şi de a mijloci harul divin (haric)", a arătat pr. Ioan Matei. Prima Săptămână a Postului Mare a reprezentat pentru preoţii şi credincioşii din Clisura Dunării începutul unei perioade de pregătire pentru marea sărbătoare a creştinismului, Învierea Domnului nostru Iisus Hristos. (Darius Herea)