"Servicii mai bune pe litoralul românesc decât în alte ţări"
Turiştii români pot să-şi petreacă fără griji concediul pe litoralul românesc întrucât „sunt servicii mult mai bune calitativ decât în alte ţări”, potrivit patronatelor din turism şi reprezentanţilor autorităţilor de control. De ieri însă, preţurile pe litoralul românesc au crescut cu aproximativ 20%, aflându-ne în plin sezon estival.
Reprezentanţii industriei de turism, ai Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) şi cei ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au avut, la Constanţa, o conferinţă comună privind starea litoralului românesc. Preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Mohammad Murad, a afirmat că 80% din unităţile de pe litoral respectă legea, iar controalele inspectorilor ANPC sunt bine-venite. Mai mult, preşedintele FPTR a precizat că o parte din unităţile turistice de la malul mării oferă servicii mai bune decât în Bulgaria şi Turcia. `Sunt unităţi hoteliere de pe litoral care oferă servicii net peste Bulgaria sau Turcia, nu sunt foarte multe, dar trebuie să le dăm curaj să devină din ce în ce mai multe, iar cele care nu respectă, să le excludem din sistem”, a precizat preşedintele FPTR.
Opinia acestuia a fost susţinută şi de preşedintele ANPC, Marius Dunca. "Aveţi încredere în litoralul românesc, sunt servicii mult mai bune calitativ decât în alte ţări. Vin la ANPC sesizări din partea consumatorilor şi se plâng de serviciile din Bulgaria, Grecia, se plâng şi scriu acolo «ce bine era dacă îmi făceam concediul în România»", a explicat Marius Dunca.
Preşedintele ANPC a mai spus că reclamaţiile pe litoral au scăzut cu 50% faţă de anul trecut. „Au scăzut reclamaţiile faţă de anul trecut cu 50 la sută şi faţă de anul trecut consumatorul este mult mai bine informat, mult mai educat, mult mai atent la servicii, iar operatorul economic din turism a înţeles că fără servicii de calitate nu o să facă faţă concurenţei", a precizat Marius Dunca.
Controale pe litoral se fac şi de către ANT, acestea vizând, potrivit preşedintelui Mirela Metichescu, confortul turiştilor. "Ne dorim ca turismul din România să se bazeze pe respectul faţă de client, pe serviciul de calitate şi un raport corect între preţ şi beneficiul pentru care ai optat“, a declarat Mirela Matichescu, care a mai subliniat că în ultima perioadă a crescut calitatea serviciilor din turism.
Reprezentanţii patronatelor din turism se declară însă nemulţumiţi faţă de activitatea autorităţilor locale, `care nu îşi respectă obligaţiile”, respectiv de întreţinerea staţiunilor.
De ieri, tarifele pe litoral au crescut
Tarifele percepute în unităţile hoteliere de pe litoral au crescut de ieri, 15 iulie, cu aproximativ 20 de procente în staţiunile din sud şi circa 25% în Mamaia. "Începând de miercuri (n.r., ieri), preţurile pentru all inclusive în Mamaia vor fi de 260 de lei de persoană pe zi, iar în Eforie şi sudul litoralului - 200 de lei. La un hotel de patru stele, în Mamaia, preţul va fi de 170 de lei de persoană pe zi, cu mic dejun inclus, la trei stele - 140 de lei de persoană pe zi, cu mic dejun, la două stele - 100 de lei. Pentru sudul litoralului avem 135 de lei pe zi de persoană la patru stele, 110 lei pe zi de persoană la trei stele, în ambele cazuri cu micul dejun inclus, şi 60 de lei pe zi de persoană la două stele, fără mic dejun", a afirmat Mirela Matichescu, preşedintele ANT, citată de Mediafax. (Oana Nistor)