Sfântul Maslu, la Schitul Poiana Mărului
În Duminica Izgonirii lui Adam din Rai, la Schitul "Naşterea Sfântului Ioan Botezătorul" din Poiana Mărului s-a săvârşit Sfânta Taină a Maslului de către şapte preoţi, în prezenţa credincioşilor din satul Poiana Mărului.
Potrivit tradiţiei locale, în Episcopia Caransebeşului, în perioada posturilor de peste an, se organizează seri duhovniceşti, în cadrul cărora se săvârşesc slujbe de seară şi se rostesc meditaţii duhovniceşti credincioşilor prezenţi.
În acest duh al începutului Postului Mare, la Schitul Poiana Mărului, în după-amiaza Duminicii Lăsatului sec de brânză, şapte preoţi de la mănăstirile din eparhie, dar şi de la parohiile învecinate au săvârşit Sfânta Taină a Maslului. La slujbă, deşi drumul de acces spre mănăstire a fost îngreunat de ninsoare abundentă, au fost prezenţi credincioşi din parohiile învecinate, care s-au bucurat de binefacerile rugăciunii Tainei Sfântului Maslu.
În încheiere, părintele Ioan Petrică, duhovnicul Mănăstirii "Sfântul Ilie de la Izvor" - Vasiova, a rostit o meditaţie despre post şi însemnătatea postului în viaţa creştinilor. Totodată, Sfinţia Sa a vorbit şi despre cădere şi ridicare, corelând rânduiala săvârşirii Maslului în Duminica Izgonirii lui Adam din Rai.
"Nu este o întâmplare faptul că am săvârşit Sfânta Taină a Maslului în această duminică. Această taină poate reprezenta un instrument al ridicării noastre, al reîntoarcerii în Raiul pierdut de Adam. Căderea cea mai acută a omenirii este reprezentată de eşecul lui Adam prin pierderea Raiului şi a moştenirii lui. Nici un alt război, revoluţie sau frământare nu depăşeşte în profunzime drama căderii lui Adam. Cu toate acestea, am dobândit învierea şi viaţa veşnică prin jertfa Mântuitorului Iisus Hristos pe Crucea Golgotei. Pentru aceasta ne pregătim şi noi prin acest post, pentru a primi Învierea lui Hristos. În acest sens, Christos Yannaras spunea că starea omului de după Înviere este superioară stării lui Adam în Rai", a spus părintele Ioan Petrică.
În încheiere, din partea schitului a mulţumit părintele Casian Ruşeţ, care şi-a manifestat recunoştinţa pentru bunăvoinţa preoţilor de a participa la această taină a Bisericii. "Alături de obştea mănăstirii, am dorit în mod cu totul special să putem săvârşi la începutul Postului această Taină, întrucât, din binecuvântate pricini, nu s-a săvârşit de mult la acest schit. Mulţumim aşadar părinţilor de la Mănăstirea Piatra Scrisă şi Vasiova, maicilor care au răspuns invitaţiei şi chemării noastre, preoţilor şi fraţilor din parohiile învecinate, precum şi tuturor credincioşilor care au avut dragostea să se alăture rugăciunii noastre", a încheiat părintele Casian.
Situată în peisajul turistic bănăţean din staţiunea Poiana Mărului, această mănăstire a luat fiinţă la iniţiativa preotului paroh Dorel Mercea şi a credincioşilor din Parohia Măru înainte de 1989. Lucrările începute au fost sistate din cauza opoziţiei regimului comunist, însă, odată cu reînfiinţarea episcopiei în anul 1994, cu binecuvântarea vrednicului de amintire episcop Emilian Birdaş al Caransebeşului, s-au reluat lucrările de ctitorire, care s-au întrerupt la scurt timp din lipsă de fonduri. Reluarea construirii aşezământului monahal a început în anul 2000, când, cu binecuvântarea Părintelui Episcop Laurenţiu al Caransebeşului, s-au demarat lucrările de ridicare a bisericii mănăstireşti, finalizate doi ani mai târziu.
Consiliul Eparhial al Episcopiei Caransebeşului a hotărât la 1 februarie 2007 schimbarea destinaţiei mănăstirii, transformând-o în schit de călugăriţe. Biserica zidită în cadrul complexului monahal şi-a primit târnosirea la 24 iunie 2008, prin lucrarea mâinilor Preasfinţitului Lucian, Episcopul Caransebeşului, după osteneala de doi ani de zile a monahiei stareţe Olimpiada Tiliuţă, împreună cu obştea de călugăriţe care a adus binecuvântarea şi liniştea mănăstirilor ortodoxe în Poiana Mărului a Văii Bistrei. (Darius Herea, Protos. Casian Ruşeţ)