Spania interzice reclamele la dulciuri
Îngrijorate de obezitatea care afectează mai mult de jumătate din copiii din țară, autoritățile spaniole vor interzice publicitatea la alimente şi băuturi nesănătoase cum ar fi ciocolata, biscuiţii şi îngheţata, potrivit Reuters, preluat de Agerpres.
Măsura, care urmează să fie aprobată în guvern, va afecta reclamele care vizează copiii cu vârsta sub 16 ani la televiziune şi radio, în cinematografe, dar şi pe internet, inclusiv pe reţele de socializare şi aplicaţii mobile.
„Copiii noştri sunt foarte vulnerabili la publicitate şi este obligaţia noastră să-i protejăm”, a scris pe Twitter ministrul pentru protecţia consumatorilor, Alberto Garzon.
Potrivit noilor reglementări, vor fi interzise reclamele destinate minorilor la cinci categorii de produse, indiferent de conţinutul nutriţional al acestora. Lista include ciocolată, dulciuri şi batoane energizante, precum şi prăjituri, biscuiţi dulci, sucuri, îngheţată şi băuturi energizante.
Şi alte produse alimentare vor fi vizate de interdicţie dacă depăşesc anumite limite de grăsimi saturate, zaharuri şi sare.
Potrivit Agenţiei spaniole pentru nutriţie şi siguranţă alimentară, 40,6% dintre copiii spanioli cu vârste între şase şi nouă ani sunt supraponderali, iar 17,3% se încadrează în categoria obezi.
Federaţia Spaniolă din Industria Alimentelor şi Băuturilor s-a declarat „surprinsă şi ofensată” de această măsură dură după ce reprezentanţi ai sectorului au lucrat cu ministerul timp de un an pentru actualizarea practicilor din publicitate.
„Credem că producătorii de alimente şi băuturi sunt atacaţi în mod gratuit şi nejustificat”, a spus directorul general al federației, Mauricio Garcia de Quevedo, într-un comunicat. (C. Z.)