Tablete pentru copii de la profesorii de religie
Profesorii de religie ortodoxă din județul Iași își propun să cumpere tablete pentru elevii care provin din mediile defavorizate, astfel încât procesul educaţional să se poată desfăşura normal şi pentru aceştia.
Conform reglementărilor și indicațiilor oferite de Ministerul Educației, dar și din cauza condițiilor create de răspândirea noului coronavirus, anul școlar preuniversitar și universitar se va încheia de această dată cu ajutorul platformelor educaționale on-line. Din păcate, în România sunt foarte multe comunități care trăiesc în situații de risc și care nu au posibilitatea unui trai decent, iar copiii care provin din aceste medii au nevoie de aparatură și acces la internet pentru a putea învăța. Cadrele didactice de religie din Iaşi au răspuns acestor nevoi și au creat un fond special pentru a achiziționa tablete, acestea fiind oferite elevilor cu o situație deosebită. Mai multe detalii cu privire la această campanie ne-a oferit prof. Denisia Elena Mănoiu, inspector pentru religie, ISJ Iași: „Proiectul nostru «Dăruiesc și dobândesc» este o activitate filantropică, de voluntariat, iar noi, profesorii de religie, suntem obișnuiți cu astfel de activități. În acest context neobișnuit, credem că proiectul vine în sprijinul unor copii care au nevoie acum de tehnologie. Profesorii de religie au donat sume de bani, s-au strâns aproximativ 10.000 de lei, iar din acest fond vom achiziționa tablete pentru câțiva copii defavorizați care chiar își doresc să poată lucra de acasă, însă condițiile financiare sau problemele de sănătate nu le dau posibilitatea să învețe așa cum își doresc. Mulțumim Bunului Dumnezeu că ne-a ajutat să realizăm proiectul, ne propunem să facem acest lucru și în viitor, vrem să monitorizăm ceea ce-am făcut până acum - profesorii care au propus copiii pentru a beneficia de aceste tablete vor monitoriza activitatea lor, pentru ca darul nostru să-și atingă menirea până la capăt. Vrem să facem în continuare voluntariat, mai sunt și alte nevoi pe care le vom materializa în timp, în sensul de a-i ajuta pe acești copii să-și poată achiziționa niște cartele sau abonamente, să le putem oferi șansa de a continua procesul învățării și în această zonă a digitalizării pe care o impune momentul actual și, de ce nu, și după trecerea acestui moment”.