Turismul viticol se extinde şi în România
Ţara noastră se află pe locul 13 în topul mondial al celor mai mari producători de vin, iar dintr-un total de 140 de crame care produc şi vând vin îmbuteliat, 30 de crame practică turismul viticol local, potrivit datelor preliminare publicate recent de Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului (OIV). Cu toate acestea, turismul viticol, cunoscut şi sub denumirile de oenoturism sau enoturism, a fost aproape inexistent în ţara noastră până în urmă cu câţiva ani. „România ocupă în acest moment locul 5 la nivel european din punctul de vedere al suprafeţei de peste 200.000 de hectare de viţă-de-vie cultivată şi locul 6 în Uniunea Europeană din perspectiva producţiei. Avem potenţial de creştere şi interes atât din partea cramelor, cât şi a turiştilor, astfel încât ţara noastră să cunoască o dezvoltare din ce în ce mai mare a turismului viticol local, inexistent până acum câţiva ani”, potrivit Alinei Iancu, fondator CrameRomania.ro şi ReVino.ro, într-un comunicat citat de Agerpres. Astfel, în România, turismul viticol a început să cunoască o dezvoltare semnificativă, la aceasta contribuind în special investiţiile realizate de crame şi cererea tot mai mare venită din partea clienţilor pentru acest tip de călătorii personalizate şi orientate către experienţe.