UE: Contractele de telefonie nu trebuie să depăşească 12 luni
Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg, a adoptat pachetul de reforme UE în domeniul telecomunicaţiilor propus de Comisia Europeană încă din luna noiembrie 2007. În curând, 500 de milioane de cetăţeni ai Uniunii vor beneficia de opţiuni mai variate, ca urmare a concurenţei sporite de pe pieţele de telecomunicaţii din Europa, de o mai bună acoperire a continentului european prin conexiuni la internet rapide de bandă largă şi de consolidarea dreptului la protejarea vieţii private în raport cu operatorii din sectorul telecomunicaţiilor, potrivit pachetului de legi. Consumatorii europeni vor avea mai multe drepturi, printre care acela de a-şi schimba furnizorul de servicii de telefonie fixă sau mobilă într-o singură zi lucrătoare fără a-şi schimba şi numărul de telefon, de a fi mai bine informaţi în legătură cu serviciile la care se abonează şi dreptul de a fi informaţi privind încălcarea securităţii datelor de către operatorul lor de servicii de telecomunicaţii. De asemenea, operatorii trebuie să le ofere consumatorilor opţiunea unor contracte care să nu depăşească 12 luni. Mai mult, în conformitate cu noile reglementări UE, autorităţile naţionale din sectorul telecomunicaţiilor vor putea stabili niveluri minime de calitate pentru serviciile de transmisie prin reţea, promovând astfel „neutralitatea reţelei“ pentru cetăţenii europeni. Potrivit biroului de presă al CE, statele membre au apoi la dispoziţie 18 luni pentru a transpune reglementările reformate ale UE în legi naţionale privind sectorul telecomunicaţiilor.