Un nou tip de mesaje pe WhatsApp
WhatsApp va introduce „canale” care vor permite organizaţiilor să comunice public cu un număr mare de abonaţi, adică să transmită mesaje de informare sau publicitare, o dezvoltare semnificativă pentru mesageria renumită până acum pentru protejarea confidenţialităţii utilizatorilor săi, relatează AFP. Această nouă funcţie va fi testată mai întâi în Singapore şi Columbia, înainte de a fi lansată în alte ţări. Utilizatorii vor putea găsi canalele care îi interesează într-o filă nouă, numită „Actus”, separată de discuţiile cu contactele şi grupurile lor. Administratorii canalelor nu vor putea adăuga abonaţi. Ei vor comunica „într-un singur sens”, trimiţând mesaje, fotografii, videoclipuri, stickere şi sondaje. Meta a precizat că printre organizaţiile partenere se numără Comitetul Internaţional de Salvare, Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi echipele de fotbal FC Barcelona şi Manchester United. În ceea ce priveşte securitatea şi confidenţialitatea, abonaţii nu vor vedea numerele de telefon ale altor persoane din audienţă, iar opţiunile lor de canale vor fi private. Conţinutul postat va dispărea după 30 de zile. Meta intenţionează să ofere canalelor criptare end-to-end în anumite cazuri, de exemplu pentru asociaţii nonprofit sau în domeniul sănătăţii. Acest tip de criptare garantează că mesajele pot fi citite doar de expeditor şi destinatar.