Veniturile şi vânzările companiilor, afectate de pandemie
Mai mult de jumătate dintre companii au raportat scăderi ale veniturilor şi vânzărilor în această perioadă pandemică, iar 39% au fost nevoite să întrerupă temporar activitatea, potrivit unui studiu privind efectele pandemiei asupra transformării digitale a mediului de business. Totodată, 16% dintre companii au fost nevoite să reducă numărul de angajaţi, iar 8% au apelat la întreruperea parţială a activităţii. „Pandemia a afectat în special veniturile şi vânzările companiilor. Cu toate acestea există şi o nişă, 5% dintre companii raportând o creştere a veniturilor în această perioadă”, a declarat Andrei Canda, reprezentant al companiei de cercetare iSense Solutions.
Acesta a mai afirmat că pentru 56% dintre companii situaţia economică generală din România este nefavorabilă, pentru 31% este neutră, iar pentru 13% este favorabilă. Firmele s-au confruntat în această perioadă cu mai multe dificultăţi, respectiv scăderea cererii, plăţi întârziate, probleme la instruirea şi mentenanţa personalului, dar şi instabilitatea leului.
Andrei Canda a menţionat că în ultima perioadă companiile au început să fie din ce în ce mai prezente în zona digitală, folosindu-se în special de platformele on-line şi de teleworking. „Jumătate dintre companiile chestionate iau în considerare posibilitatea transformării digitale, considerând ca ar putea obţine numeroase avantaje ca urmare a acestei decizii. Iar corporaţiile (73% faţă de 53% din total) tind să sprijine mai mult această idee”, mai arată studiul de piaţă realizat în luna iunie 2020 pe un eşantion reprezentativ de 303 IMM-uri şi corporaţii.
(Oana Nistor)