„Vreau să cresc sănătos”, proiect pentru elevii orădeni

Un articol de: Mihaela Pap - 09 Feb 2016

În cadrul proiectului „Tehnologia, prieten sau dușman”, desfășurat la nivelul județului Bihor, joi, 4 februarie, în sala festivă a Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” din Oradea a avut loc cea de-a treia activitate din cadrul proiectului, intitulată „Vreau să cresc sănătos”.

Proiectul are ca scop conştientizarea adevăratului rol al tehnologiei în viaţa unei persoane şi educarea tinerilor în spiritul unei vieţi echilibrate, fără excese, care în timp pot afecta negativ viaţa elevului, viitor adult, în societate. Echipa de proiect din cadrul Liceului Ortodox este formată din 20 de elevi din clasele V A, V B, VI A, VII A, IX A, X A, XI A, coordonați de prof. Mihaela Pap în colaborare cu prof. psiholog Ana Radu Cernea.

Proiectul a debutat în luna noiembrie 2015 cu prima activitate intitulată „Eu și universul meu tehnologic” prin prezentări electronice, eseuri, desene, filme, postere și colaje. Cea de-a doua activitate, intitulată „Ne facem cunoscuți”, a implicat elevii în realizarea unor variante de sigle sugestive pentru proiect.

„Vreau să cresc sănătos”, cea de-a treia etapă a proiectului, a fost o activitate mai complexă, în care au fost implicați toți elevii claselor gimnaziale și de liceu.

Astfel, echipa de proiect, urmărind un „scenariu” bine stabilit, a prezentat o serie de materiale (filme, ppt) puse la dispoziție de către profesorii coordonatori cu scopul de a atrage atenția elevilor asupra avantajelor și dezavantajelor utilizării tehnologiei.

La activitate au fost invitați şi dr. Cristian Dinu și asist. Diana Crișan pentru a explica elevilor influențele negative asupra stării de sănătate a utilizării excesive a tehnologiei, în general, și în cazuri particulare.

De asemenea, prof. psiholog Ana Radu Cernea a explicat aspectele negative din punct de vedere psiho-comportamental, iar Diana Miheș, în calitate de reprezentant voluntar al „Sigur.info”, a prezentat elevilor site-ul oficial, precum și suportul pe care acesta îl oferă tinerilor în probleme legate de siguranța pe internet, cu care aceștia se confruntă din ce în ce mai des. Activitatea a fost una interactivă, elevii fiind stimulați prin întrebări să participe activ și conștient la dezbatere. Feed-back-ul activității în rândul elevilor a fost unul pozitiv, aceștia considerând utile in­formațiile primite, mai mult decât atât, solicitând alte întâlniri în care să aprofundeze unele aspecte de larg interes.
O altă activitate similară va fi pregătită în cadrul săptămânii „Școala altfel” şi care va avea loc într-un spațiu necon­ven­țional. Următoarea activitate din cadrul acestui proiect se va intitula „Sunt un părinte responsabil?”, care va implica părinții prin completarea unor chestionare și care se va derula până la finalul lunii februarie.