Ziua europeană a limbilor, sărbătorită la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu“ din Oradea
Europa celebrează, pe 26 septembrie, multitudinea limbilor vorbite pe întregul continent. Încă de la prima ediţie, din 2001, Ziua europeană a limbilor a evidenţiat moştenirea lingvistică deosebit de bogată a Europei şi i-a încurajat pe cetăţeni să înveţe limbi străine. La Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu“ din Oradea, această zi a fost marcată printr-o serie de activităţi. Sub îndrumarea profesoarelor de limba engleză, Mirella Pinţa şi Ileana Borş, şi a consilierului educativ al instituţiei, profesorul Florin Alin Oros, elevii din clasele primare şi gimnaziale au fost implicaţi în câteva activităţi. Astfel, elevii din clasele primare, coordonaţi de prof. Ileana Borş, i-au încântat pe cei prezenţi cu două cântece în limba engleză. Apoi, prof. Florin Alin Oros a evocat semnificaţia zilei de 26 septembrie şi a subliniat importanţa învăţării limbilor străine, atât în cadrul şcolar, cât şi pe parcursul întregii vieţi.
Abilităţi de comunicare în limbi străine
Partea a doua a programului a urmărit dezvoltarea abilităţilor de comunicare în limba engleză. Sub coordonarea prof. Mirella Pinţa, au fost prezentate scenete cu tentă moralizatoare, în limba engleză, cu implicarea elevilor din clasele a VI-a A şi B. Apoi, elevii claselor a VII-a A, a VI-a A şi a VI-a B au prezentat diverse ghicitori englezeşti.
Programul s-a încheiat prin implicarea tuturor elevilor prezenţi într-un concurs de cultură generală în limba engleză (Quiz). Constituiţi pe grupe, elevii au avut de răspuns unui număr de 20 de întrebări. În final, au fost evaluate răspunsurile tuturor grupelor, fiind declarată câştigătoare echipa din clasa a VII-a A, formată din elevii Monica Marincaş, Alexandra Iovan, Miruna Pantiş, Miruna Cosma şi Sergiu Ciontea, care, răspunzând corect la 19 din cele 20 de întrebări formulate, au câştigat premii constând în diverse dulciuri.
La finalul programului, părintele profesor Radu Rus, directorul liceului, a vorbit despre importanţa cunoaşterii limbilor moderne pentru formarea intelectuală şi profesională şi i-a felicitat pe profesorii organizatori şi pe elevii implicaţi în realizarea acestui program. Scopul întregului program a fost acela de a impulsiona, atât pe cei mici, cât şi pe cei mari, să înveţe o limbă străină în timpul şcolii, dar şi în afara ei, deoarece fiecare limbă învăţată reprezintă o fereastră deschisă către o cultură, facilitând comunicarea interculturală şi cunoaşterea interumană. (Pr. prof. Alin Sonea)