Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Responsabilitate și dinamism în învățământul teologic ortodox universitar

Responsabilitate și dinamism în învățământul teologic ortodox universitar

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Un articol de: Ziarul Lumina - 03 Octombrie 2015

La începutul lunii septembrie (2-3 septembrie 2015) a avut loc la Constanța o nouă întrunire a Colegiului Decanilor de la facultăţile și departamentele de teologie ortodoxă din țară. Ținutul Dobrogei este unul deosebit de semnificativ pentru teologia românească întrucât pe aceste meleaguri și-a început activitatea de propovăduire și de teologhisire Sfântul Apostol Andrei, Ocrotitorul României. La întâlnirea Colegiul Decanilor au fost analizate aspectele ce țin de învățământul universitar, precum și de cel postuniversitar, urmărindu-se modul în care au fost respectate și aplicate hotărârile convenite la întrunirile precedente. Totodată, au fost dezbătute problemele curente stabilite pe ordinea de zi, insistându-se pe necesitatea respectării unitare a exigențelor academice.

În cadrul discuțiilor a fost prezentat Planul strategic pentru creșterea calității educației religioase, fiind abordate punctele care presupun implicarea facultăților de teologie ortodoxă din cuprinsul Patriarhiei Române, în implementarea măsurilor preconizate în acest document. În acest context, s-a analizat necesitatea înființării unor centre de cercetare și documentare cu privire la disciplina Religie, precum și organizarea unor cursuri și masterate de jurnalism creştin în cadrul facul­tăților/departamentelor de teologie ortodoxă.

Din dorința de a promova latura practică a teologiei s-a propus implicarea directă a studenților facultăților de teologie în diferite activități practice, de voluntariat, pentru dezvoltarea unei corespondențe efective între studiul teologiei, pe de o parte, și viața și misiunea Bisericii, pe de altă parte. În acest sens, vor fi realizate demersuri prin care studenții vor fi implicați în: activități educative practice cu copii și tineri, practică pedagogică, activităţi de cateheză, activităţi de voluntariat în spitale sau centre educaţionale, activităţi de formatori pentru tineri etc.

În ceea ce privește cercetarea științifică, s-a insistat pe abordarea unor teme ca teze de doctorat și lucrări de gradul I, care să corespundă nevoilor reale ale misiunii Bisericii și ale învățământului teologic și religios actual, având o motivație reală și fiind ancorate în actualitate. Profesorii din facultățile de teologie ortodoxă înțeleg provocările cu care se confruntă învățământul românesc, în general, și cel religios și teologic, în special. De aceea, pentru a reuși să gestioneze diversele probleme cu care se confruntă, cadrele universitare au stabilit că doar printr-o consultare permanentă, printr-o conștientizare profundă și printr-o acționare unitară și programatică se poate stabili cadrul unei implicări concrete și eficiente.

Această întrunire a Colegiului Decanilor a contribuit la identificarea problemelor, dar și a unor posibile soluții pentru învățământul teologic universitar, la consolidarea relațiilor interuniversitare, precum și la continuarea proiectelor care se derulează în prezent.