67% dintre români refuză să consume produse modificate genetic

Data: 28 August 2007

Circa 67% dintre români refuză categoric să consume alimente modificate genetic (MG), relevă un sondaj realizat de SC Mercury Research SRL, în perioada mai - iulie 2007 şi publicat de organizaţia ecologistă Greenpeace.

Greenpeace a lansat luni o campanie de piaţă împotriva organismelor modificate genetic (OMG) prin publicarea acestui sondaj de opinie şi lansarea primei ediţii a ghidului consumatorului, care conţine clasamentul supermarket-urilor, în funcţie de politica lor cu privire la vânzarea de alimente MG. „Nimeni nu doreşte să fie cobai pentru OMG. Era de aşteptat ca şi în România, la fel ca în celelalte ţări din UE, consumatorii să refuze să mănânce alimente MG. Rezultatele sondajului de opinie comandat de Greenpeace arată că vasta majoritate a românilor respinge categoric alimentele MG din farfurii şi doreşte ca acestea să dispară de pe rafturile magazinelor alimentare“, a spus Gabriel Păun, coordonator de campanii Greenpeace. Greenpeace a chestionat în cursul acestui an supermarket-urile care operează în România pentru a afla, în interesul consumatorilor, care dintre acestea vând alimente MG. Supermarket-urile care garantează că nu vând alimente MG nici în mărcile proprii şi nici în cele furnizate de alţi producători apar pe lista verde a ghidului (Billa, Kaufland, Plus, Profi). Cele care pot garanta absenţa OMG doar pentru propriile mărci se regăsesc în lista orange (Carrefour, Metro, Selgros, Penny, XXL). Acele supermarket-uri care nu au putut sau nu au dorit sa garanteze că nu vând alimente MG sunt prezente pe lista roşie a ghidului (Auchan, Artima, CORA, La Fourmi, Mega Image). „Este îmbucurător faptul că există deja supermarket-uri care sunt receptive la dorinţa românilor de a se lipsi de alimentele MG, însă este revoltător că există încă altele care pot vinde asemenea alimente împotriva voinţei consumatorilor. Este timpul ca toate supermarket-urile să fie sensibile faţă de voinţa majorităţii şi să adopte o politică de vânzări fără OMG în alimente“, a subliniat Păun.