82 de premiere mondiale la târgul auto de la Frankfurt

Data: 17 Septembrie 2009

▲ Începând de astăzi şi până pe 27 septembrie se desfăşoară, în Germania, la Frankfurt pe Main, Târgul Internaţional de Automobile, cel mai important din Europa ▲ Presa germană crede că oamenii din sectorul construcţiilor de maşini vor vedea „luminiţa de la capătul tunelului“, întrucât „prăbuşirea sectorului auto s-a oprit deocamdată“ ▲ La cea de-a 63-a ediţie a târgului îşi vor prezenta noutăţile, între care 82 de premiere mondiale, peste 750 de expozanţi din 30 de ţări ▲

Anul acesta, criza economică globală a afectat şi cel mai important târg automobilistic din Europa, numărul expozanţilor reducându-se cu o treime faţă de ediţia anterioară. Totuşi, manifestarea îşi păstrează renumele de lider în domeniul târgurilor auto: 753 de expozanţi din 30 de ţări îşi expun cele mai noi modele, tendinţe şi tehnologii din branşa auto, scrie publicaţia „Deutsche Welle“. „Rămânem cel mai important târg auto internaţional. Anul acesta insistăm pe latura ecologică. Expoziţia are loc la momentul potrivit, după ce s-a atins pragul maxim al crizei, începută o dată cu falimentul băncii americane Lehman Brothers. Noi prezentăm căi de ieşire din criză şi dăm un semnal de revenire pentru multe pieţe. Expoziţia noastră va fi una foarte interesantă, chiar dacă trecem printr-o perioadă foarte grea“, a declarat preşedintele Asociaţiei Industriei Auto Germane, Matthias Wissmann, citat de „DW“. În sprijinul acestei idei vine şi faptul că la Frankfurt vor fi prezentate 82 de premiere mondiale, un criteriu important în evaluarea reuşitelor expoziţiilor auto. Jumătate din aceste noutăţi aparţin producătorilor germani. Bilanţurile acestora în faţa crizei sunt diferite, mai scriu jurnaliştii germani; producătorii modelelor mici şi medii, precum Volkswagen sau Opel, au profitat din plin de Programul „Rabla“, în timp ce producătorii de lux, ca Mercedes şi BMW, au fost nevoiţi însă să accepte o scădere masivă a vânzărilor. „Este clar că segmentele de maşini mici şi compacte vor înregistra scăderi pe piaţa germană. Ştiam acest lucru de la început, ce nu ştim este însă amploarea acestui fenomen. Problema cheie este stabilizarea exporturilor. Dacă acest lucru se va realiza, atunci se dă un semnal decisiv pentru anul 2010. Trei sferturi din automobilele germane sunt vândute la export“, a mai spus Wissmann. Comenzile de automobile din străinătate, în august, în scădere cu 3%, sunt comparabile cu perioada similară a anului trecut şi par să se fi stabilizat, dacă ţinem cont că, în lunile anterioare, minusurile erau de până la 25%. Asociaţia Industriei Auto Germane consideră că producătorii germani sunt cei mai bine pregătiţi pentru această situaţie şi vor câştiga lupta, „constructorii auto germani dând tonul pe piaţa auto mondială“. „Oferim în prezent peste 100 de modele cu consum mai mic de cinci litri la 100 de kilometri şi cu emisii de CO2 sub 130 de grame pe kilometru. Vom reuşi să respectăm şi normele europene pentru perioada 2012-2015“, a mai spus preşedintele VDA. Automobilele electrice, expuse la multe standuri, sunt încă foarte departe de a intra în rutină, la fel şi maşinile cu carburant pe bază de apă, scrie „DW“.