A fost lansat Centrul interregional E-Universitaria
Sâmbătă, 28 ianuarie 2012, la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi a fost inaugurat Centrul interregional E-Universitaria, a cărui activitate se va concentra pe implementarea programelor de formare în sistem e-learning a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar.
În cadrul unei conferinţe desfăşurate sâmbătă, 28 ianuarie, la Universitatea "Al. I. Cuza", a fost lansat Centrul interregional E-Universitaria, creat în cadrul proiectului derulat de UAIC şi cofinanţat din fondurile europene "Reţea interregională de formare în sistem e-learning a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar", o iniţiativă a Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic. Centrul se va ocupa cu gestionarea programelor de formare, cu organizarea stagiilor de pregătire şi cu certificarea celor care parcurg această filiere de dezvoltare profesională. Proiectul este gândit în perspectivă interregională, astfel că se va derula în parteneriat cu specialiştii în psihopedagogie şi metodică de la Universitatea "Dunărea de Jos" Galaţi, Universitatea "Ştefan cel Mare" din Suceava, Universitatea din Oradea, Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ. Scopul programului îl constituie dezvoltarea la cadrele didactice din învăţământul preuniversitar a unui set de competenţe ce va asigura eficienţa şi succesul profesional conform standardelor actuale, forma de învăţare fiind de tip e-learning şi blended learning. Cursanţii vor beneficia de mai multe module de perfecţionare: Modulul I - Tehnici informaţionale computerizate, Modulul II - Proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice, Modulul III - Management şi comunicare. Prima sesiune de formare, centrată pe un grup pilot, va dura patru luni, în perioada februarie-mai 2012, urmând ca o a doua sesiune dedicată unui grup extins să se desfăşoare timp de 11 luni, în perioada august 2012-iulie 2013. Programul este gratuit, iar cursanţii vor beneficia şi de o subvenţie privind achiziţionarea tehnicii ce şi-o apropriază, respectiv calculatoare personale şi conexiunea la internet. Prin modul de concepere şi de derulare, proiectul RIFSE reprezintă o noutate şi o provocare pentru formarea continuă din învăţământul preuniversitar românesc.