Acord franco-român de coproducţie cinematografică
Ministrul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, Theodor Paleologu, aflat la Cannes, a semnat, luni, împreună cu ministrul francez al Culturii, Christine Albanel, un acord de coproducţie cinematografică între Guvernele român şi francez, care îl înlocuieşte pe cel mai recent, semnat în 1966.
Ministrul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, Theodor Paleologu, a venit la Cannes să semneze, împreună cu Christine Albanel, ministrul francez al Culturii, „Acordul de coproducţie în domeniul cinematografiei între Guvernul României şi Guvernul Republicii Franceze“. Paleologu a spus că vizita sa la Cannes a inclus mai multe întâlniri oficiale şi că acordul semnat luni, cu ministrul Culturii din Franţa, la Hotelul Majestic din Cannes, „e o consecinţă naturală a parteneriatului strategic Franţa-România“, conform Mediafax. Acordul de coproducţie îl înlocuieşte pe cel încheiat în 1966 şi a fost reînnoit prin efortul comun al ministerelor Culturii şi al Centrelor Naţionale ale Cinematografiei din cele două ţări. Theodor Paleologu a mai precizat că „efortul real de concretizare a acordului“ i se datorează şi că acesta a reprezentat „primul subiect“ abordat cu ambasadorul Franţei la Bucureşti, Henri Paul, după preluarea mandatului de ministru al Culturii. Acordul de coproducţie intră în vigoare odată cu publicarea în „Monitorul Oficial“. Potrivit proiectului acestui acord de coproducţie România-Franţa, încheiat în martie, de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) din România, pentru urmărirea şi facilitarea aplicării termenilor se va institui o comisie franco-română, compusă din reprezentanţi ai autorităţilor competente şi din profesionişti aparţinând celor două părţi. Comisia se va reuni o dată la doi ani, alternativ, în Franţa şi România, dar va putea fi, de asemenea, convocată la cererea uneia dintre autorităţile competente, în special în cazul unei modificări, fie a legislaţiei, fie a reglementărilor aplicabile industriei cinematografice sau în cazul în care funcţionarea acordului întâmpină dificultăţi grave. În cazul unei opere cinematografice de coproducţie, proporţia contribuţiilor financiare ale copro-ducătorului sau coproducătorilor fiecărei părţi poate varia de la 20% la 80% din costul definitiv al proiectului. Prin derogare şi cu acordul autorităţilor celor două părţi, pragul de 20% poate fi diminuat la 10%, ţinând cont de personalul artistic şi tehnic al coproducătorului sau coproducătorilor fiecărei părţi. Participarea tehnică şi artistică a coproducătorului sau a coproducătorilor fiecărei părţi trebuie să fie în aceeaşi proporţie cu respectivele lor contribuţii financiare, în afara cazului unei derogări excepţionale admise de autorităţi.