Aeroport de 100 de milioane de euro, la Braşov
▲ Viitorul aeroport Braşov-Ghimbav va avea o pistă în lungime de 2.600 de metri, o suprafaţă a terminalului de 10 mii de metri pătraţi, o capacitate de 2 milioane de pasageri pe an şi 6 mii de tone de marfă pe oră ▲ Autorităţile braşovene au precizat că valoarea investiţiei se ridică la 100 de milioane de euro ▲ Întregul ansamblu va fi construit în imediata apropiere a societăţii comerciale IAR Ghimbav, lucrările urmând să fie terminate până la sfârşitul anului 2010 ▲
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a participat, marţi, alături de reprezentanţii autorităţilor braşovene, la inaugurarea lucrărilor de construcţie a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav. Viitorul aeroport va avea o pistă în lungime de 2.600 de metri, o suprafaţă a terminalului de 10 mii de metri pătraţi, o capacitate de 400 de pasageri pe oră, respectiv 2 milioane pe an, şi 6 mii de tone de marfă pe oră. Autorităţile braşovene au precizat valoarea investiţiei se ridică la 100 de milioane de euro. Primele zboruri sunt aşteptate în 2010 Noul aeroport va fi construit în imediata apropiere a societăţii comerciale IAR Ghimbav, lucrările urmând să fie finalizate în 30 de luni, la sfârşitul anului 2010. „Băncile din Elveţia, Austria şi Portugalia sunt dispuse să acorde credite pentru construcţia aeroportului. Capacităţile noii investiţii vor fi mărite în timp, astfel încât Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav va fi mai mare decât aeroporturile din Timişoara sau Constanţa“, a declarat, Ronald Weissberger, preşedintele companiei canadiene Intelcan Technosystems Inc, care asigură finanţarea acestui proiect. „Va fi, cu siguranţă, un aeroport profitabil, extrem de raţional şi eficient. Probabil că va exista o concurenţă directă cu aeroporturile din Bucureşti, deoarece mulţi turişti care vor veni în staţiunile de pe Valea Prahovei vor prefera aeroportul Braşov-Ghimbav“, a subliniat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. În ceea ce priveşte construirea unor noi aeroporturi în ţară, oficialul guvernamental a declarat că la minister nu există, în momentul de faţă, documentaţii în acest sens. „În afară de aeroportul Braşov-Ghimbav şi cel care se va construi în partea de sud a Bucureştiului, nu sunt ale documentaţii. Există, însă, un foarte mare interes din partea autorităţilor judeţene din Tulcea, care au beneficiat de sprijin de la Guvern şi de la ministerul Transporturilor pentru îmbunătăţirea aeroportului, dar şi din partea celor de la Târgu-Mureş şi Oradea, pentru dezvoltarea aeroporturilor existente“, a precizat Ludovic Orban. Atât preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, cât şi ministrul Transporturilor au declarat că există toate avizele şi aprobările pentru construcţia aeroportului, deşi sunt voci care susţin că, în acest moment s-ar fi obţinut doar autorizaţia pentru deschiderea de şantier.