Apariţii editoriale pentru elevi şi cadre didactice

Data: 23 Decembrie 2011

Sfârşitul de an marchează apariţia a două publicaţii de mare însemnătate pentru programele educaţionale desfăşurate de Muzeul Astra din Sibiu, potrivit doamnei Raluca Andrei, pedagog muzeal. Materialele se adresează elevilor, cadrelor didactice şi părinţilor, oferind "o nouă abordare şi o nouă viziune asupra obiectului muzeal".

Programele educaţionale derulate la Complexul Naţional Muzeal ASTRA din Sibiu vor avea şi un suport scris datorită celor două publicaţii care au văzut lumina tiparului la acest sfârşit de an: "Vizită în satul tradiţional. Ghidul elevilor" şi "Însuşirea competenţelor-cheie prin educaţia patrimonială". Potrivit doamnei Raluca Andrei, pedagog muzeal, materialele se adresează elevilor si cadrelor didactice, dar şi părinţilor şi celor interesaţi de patrimoniul cultural material şi imaterial, "oferind o nouă abordare şi o nouă viziune asupra obiectului muzeal". "Vizită în satul tradiţional. Ghidul elevilor" permite construirea de noi cunoştinţe pe baza a ceea ce tinerii ştiu deja, îmbină ilustraţiile monumentelor din Muzeul în aer liber cu o grafică deosebită realizată de Sabina Franciska Coman, elevă în clasa a X-a la Liceul de Artă Sibiu, în scopul de a oferi o imagine de ansamblu aspra satului de odinioară", ne-a spus Raluca Andrei. Cartea, ce poate fi achiziţionată de la sediul Muzeului ASTRA din Piaţa Mică nr. 11, este structurată în patru capitole mari - Satul, Ocupaţii tradiţionale, Povestea morii şi Casa de turtă dulce, şi descoperă cititorilor, pas cu pas, viaţa oamenilor de altădată, "fiind un ghid practic de cunoaştere şi înţelegere a patrimoniului muzeal şi a valorilor materiale şi spirituale ale poporului român". "Însuşirea competenţelor-cheie prin educaţia patrimonială" este un manual rezultat al proiectului "Comenius - Aqueduct" - finanţat de Comisia Europeană şi derulat împreună cu parteneri din Belgia (care a fost cu iniţiativa) Olanda, Italia, Austria, Polonia şi Franţa. Manualul "Aqueduct" se adresează atât cadrelor didactice, cât şi specialiştilor din domeniul culturii ce doresc să iniţieze şi să desfăşoare activităţi educaţionale legate de patrimoniu şi poate fi consultat pe site-ul www.the-aqueduct.eu. De asemenea, versiunea tipărită a manualului a fost publicată în limbile engleză şi italiană. "Cu sprijinul Fundaţiei Transilvania Trust, partener în cadrul proiectului, Complexul Naţional Muzeal ASTRA a oferit spre publicare un exemplu de bună practică în educaţia patrimonială - Atelierul Micului Actor. Teatru de Umbre la Muzeul "Franz Binder", ce s-a desfăşurat în anul 2011 în cadrul programului de educaţie muzeală realizat de Muzeul ASTRA", ne-a mai pus Raluca Andrei, pedagog muzeal.