Aproape trei sferturi din angajaţi ar vrea să lucreze de acasă
Un studiu realizat de eJobs arată că doar 28% din totalul participanților la cercetare sunt mulţumiţi de beneficiile oferite de firma la care lucrează. Angajaţii şi-ar dori și alte facilităţi, cele mai râvnite fiind munca de acasă (70%), team building-uri (58%) sau plăţi pentru evenimente speciale din viaţa angajatului, precum nuntă, botez (64%).
Atunci când sunt în căutarea unui loc de muncă, românii au început să fie atenţi nu numai la salariul pe care îl oferă potenţialul angajator, dar şi la celelalte beneficii incluse în pachetul salarial, care ilustrează modul în care firma îşi preţuieşte propriii angajați şi este atentă la nevoile acestora. De altfel, nu întâmplător, în topul „Celor mai doriţi angajatori”, dat publicităţii zilele trecute, stau de câţiva ani companii ca Oracle, Microsoft, IBM, Continental, Google, toate bine cunoscute pentru mediul de lucru plăcut sau programele de training pe care le oferă angajaţilor.
În acest moment, cele mai des întâlnite cinci beneficii oferite de către angajatori sunt abonamentele medicale la clinici private (56%), programul flexibil de lucru (53%), cursurile de dezvoltare personală (43%), tichete valorice sau reduceri la parteneri agreaţi (33%), facilităţi sportive şi de recreere (31%), după cum relevă cercetarea realizată de platforma de recrutare online eJobs şi preluată de Agerpres.
Pentru angajaţi însă, topul beneficiilor considerate importante este puţin diferit: 82% din respondenţi consideră obligatoriu ca angajatorul să le ofere cursuri de dezvoltare profesională, 78% abonamente medicale la clinici private, 62% cred că programul flexibil este esenţial, 50% se aşteaptă să beneficieze şi de facilităţi sportive şi de recreere, iar pentru 44% obligatorii sunt şi cursurile de dezvoltare personală.
„În ultimii ani, pachetul de beneficii a câştigat foarte multă importanţă şi în România. Dincolo de salariu, cei din generaţia tânără sunt curioşi să afle care sunt beneficiile oferite de potenţialul angajator încă de la primul interviu de recrutare, acestea având o contribuţie destul de mare la alegerea viitorului loc de muncă. De aceea, pentru a rămâne competitive pe piaţa muncii, companiile trebuie să ţină cont de profilul şi de aşteptările tinerilor şi să caute să le ofere un pachet de beneficii extrasalariale cât mai diversificat.
Pe lângă tichete de masă, abonamente la clinici private, în ultima perioadă au prins tot mai mult teren beneficiile ce ţin de un echilibru între viaţa personală şi cea profesională.
Aici intră abonamente la activităţi sportive şi de relaxare, programul de lucru flexibil, posibilitatea de a lucra de acasă, reduceri la restaurante, tarife speciale la anumite hoteluri sau evenimente”, a declarat Bogdan Badea, specialist la eJobs Group.
De exemplu, peste 70% din angajaţi ar merge la sală mai des dacă abonamentul ar fi plătit în totalitate de angajator. Activităţile sportive preferate de angajaţi sunt piscina (58%), sala de fitness (50%), abonamentele la centre de înfrumuseţare şi relaxare (44%) şi cursurile de dans (32%).
Conform studiului, în topul beneficiilor extrasalariale pe care angajaţii şi-ar dori să le primească sunt munca de acasă (70%), team building-uri (58%), plăţi pentru evenimente speciale din viaţa angajatului, precum nuntă, botez (64%), decontarea cheltuielilor cu transportul (41%), asigurarea de sănătate (29%) şi pensia privată (21%).
Sondajul realizat de eJobs a fost realizat în perioada 26 aprilie - 27 iunie 2017, pe un eşantion de 1.150 de angajaţi. Domeniile de activitate cu cea mai mare pondere în rândul respondenţilor sunt vânzări, IT, inginerie şi construcţii.