ARACIS va evalua pe rând toate specializările de medicină
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) va înainta Guvernului, până la sfârşitul lunii mai, un proiect de hotărâre privind calificările pentru învăţământul superior, a declarat ieri secretarul de stat Remus Pricopie, la conferinţa „Învăţământul profesional şi tehnic şi învăţământul superior în România“, desfăşurată la Sinaia.
De asemenea, potrivit secretarului de stat, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) va finaliza până la sfârşitul anului în curs o nouă metodologie de evaluare a calităţii universităţilor. „Vrem să vedem calitatea dincolo de zidurile universităţilor. Noua metodologie va avea ca indicator pentru evaluarea calităţii universităţilor gradul de angajare a absolvenţilor“, a spus Pricopie. Reprezentantul MECT a subliniat că noua metodologie va avea în vedere evaluarea „pe orizontală“ a universităţilor. Astfel, va fi evaluată, în acelaşi timp, o specializare de la mai multe universităţi, şi nu pe rând, cum se procedează în prezent. „ARACIS va evalua pe rând toate specializările de medicină de la universităţi. Nu se va mai compara programul dintr-o universitate cu cel din altă universitate prin evaluarea unei specializări la un interval de timp la o universitate faţă de altă universitate“, a explicat reprezentantul MECT. Referindu-se la programele şcolare, Pricopie a apreciat ca „esenţială“ articularea programelor între şcoli şi licee. Conferinţa cu tema „Învăţământul profesional şi tehnic şi învăţământul superior în România - provocări şi oportunităţi în perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii“ este organizată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului în aceste zile la Sinaia. La conferinţă, care este parte a proiectului „Dezvoltarea instituţională a sistemului de învăţământ profesional şi tehnic“, participă 60 de reprezentanţi ai universităţilor, 150 de reprezentanţi ai unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic, precum şi reprezentanţi ai MECT, UNESCO şi ai altor organisme. Conferinţa are ca obiective: prezentarea dezvoltărilor din sistemul de învăţământ profesional şi tehnic din România pe baza priorităţilor la nivel naţional, precum şi a celor europene, definite prin programul „Educaţie şi Formare 2010“ al Comisiei Europene; identificarea principalelor provocări în ceea ce priveşte dezvoltarea calificărilor şi curriculumului, planificarea educaţională în învăţământul profesional şi tehnic, strategiile de asigurare a calităţii, procesul de autoevaluare a unităţilor de învăţământ şi procesul de predare-învăţare, precum şi găsirea unor modalităţi prin care aceste provocări să fie depăşite; contribuţia la îmbunătăţirea cooperării între unităţile de învăţământ profesional şi tehnic şi universităţi pentru asigurarea coerenţei între învăţământul profesional şi tehnic şi învăţământul superior, în vederea dezvoltării unui mediu care să favorizeze învăţarea pe tot parcursul vieţii.