Autobuze cu aer condiţionat pentru bucureşteni

Data: 21 Ianuarie 2008

▲ Primele 50 de autobuze noi, marca Mercedes Citaro, din cea de-a doua tranşă de 500, achiziţionate, în acest an, de Primăria Muncipiului Bucureşti, au intrat în circulaţie duminică, pe liniile 131, 331, 205 şi 182 ▲

Până la jumătatea anului 2009, în Bucureşti vor circula o mie de autobuze considerate de nivel european, dar numai autobuzele venite anul acesta vor fi dotate cu aer condiţionat, au anunţat oficialii municipalităţii. Pe linia 182 vor circula numai autobuze Mercedes Citaro, vechile maşini de tip DAF şi ROCAR urmând să fie scoase de pe acest traseu. În plus, parcul circulant va fi majorat cu 10%, sporind astfel capacitatea de transport în zonele respective. În cursul anului 2008, alte 300 de autobuze din noul lot achiziţionat de PMB vor intra în exploatare, urmând ca, în prima jumătate a anului 2009, să fie livrate restul de 150. Noile autobuze au o capacitate de 103 pasageri, dintre care 27 de locuri pe scaune (inclusiv patru scaune destinate persoanelor cu dizabilităţi), precum şi spaţiu pentru cărucior cu rotile şi sistem de coborâre a podelei pe toată lungimea vehiculului. De asemenea, faţă de modelele mai vechi, noile autobuze sunt dotate cu aparat de aer condiţionat, sistem de supraveghere video, format din cinci camere video, sistem de numărare a călătorilor şi echipamente pentru sistemul automat de taxare. Sistemul GPS şi conexiunea WLAN asigură managementul parcului auto şi transmiterea de date direct în autobaza RATB. Autobuzele îndeplinesc normele de emisie Euro 4 şi au un consum redus de combustibil. 40% din maşinile parcului RATB vor fi dotate cu aer condiţionat Potrivit primarului general al capitalei, Adriean Videanu, achiziţionarea autobuzelor va face din Bucureşti una dintre capitalele europene în care aproximativ 40% din maşinile parcului RATB vor fi dotate cu aer condiţionat. Primăria Capitalei a alocat, în 2007, 100 de milioane de euro, pentru achiziţionarea unui număr de 500 de autobuze Mercedes. Autovehiculele au stârnit mai multe nemulţumiri decât satisfacţii în rândul călătorilor, care au reclamat faptul că maşinile nu sunt dotate cu aer condiţionat şi nici ferestre, motive pentru care vara se transformă în saune pe roţi.