Bacalaureatul s-ar putea modifica prin ordonanţă de guvern

Data: 03 Septembrie 2009

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a propus o ordonanţă prin care examenul de bacalaureat să se dea în anul şcolar 2009-2010, aşa cum prevede Codul Educaţiei, respectiv două probe orale în cursul anului şi trei probe scrise la sfârşitul clasei a XII-a.

Vicepreşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (CSLI), Simion Hancescu, a spus că sindicatele au hotărât, în cadrul întâlnirii de marţi seara cu ministrul Ecaterina Andronescu, ca acestea să propună Guvernului un proiect de ordonanţă privind susţinerea examenului de bacalaureat aşa cum prevede Codul Educaţiei, conform Mediafax. Preşedintele Federaţiei Spiru Haret, Gheorghe Isvoranu, a spus că sindicaliştii şi ministrul Ecaterina Andronescu au căzut de acord asupra înaintării unui proiectul de ordonanţă. „Schimbarea modalităţii de susţinere a bacalaureatului era propusă în Codul Educaţiei şi chiar în pachetul domnului Miclea. Rămâne de văzut în ce măsură Guvernul va emite ordonanţa. Dacă nu emite în aceste zile ordonanţa, bacalaureatul se poate da la fel ca în prezent“, a spus Isvoranu, care a adăugat că, potrivit propunerilor din judeţe, cea de-a treia materie ar putea să se aleagă dintr-o arie mai largă de discipline, conform Agerpres. Potrivit Codului Educaţiei, cele trei probe orale din timpul clasei a XII-a cuprind evaluarea performanţei în competenţele lingvistice de comunicare orală în limba română şi, după caz, în limba maternă, într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal şi evaluarea performanţei în compeţentele digitale. Rezultatul evaluării absolvenţilor de liceu se exprimă pentru fiecare elev prin notele obţinute la trei probe scrise obligatorii, plus proba scrisă de limba maternă, probă comună pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale, la toate filierele, profilurile şi specializările. Cele trei probe scrise obligatorii sunt la Limba şi literatura română (probă comună pentru toate filierele, profilurile şi specializările), o probă scrisă diferenţiată în funcţie de filieră şi profil. Elevii pot susţine această probă la matematică (pentru profilul real din filiera teoretică, filiera tehnologică, sau, după caz, filiera vocaţională), istorie (pentru profilul umanist din filiera teoretică sau, după caz, filiera vocaţională). La cea de-a treia probă scrisă, elevul poate opta, în conformitate cu filiera, profilul şi specializarea urmate, pentru una dintre disciplinele cuprinse în două grupe. În prima grupă intră fizică, chimie, biologie sau informatică, iar în cea de-a doua grupă sunt cuprinse geografia, filosofia sau logica, psihologia şi, după caz, sociologia sau economia.