Băncile acceptă rezolvarea amiabilă a conflictelor cu clienţii

Data: 06 August 2013
Mai multe instituţii de creditare au introdus o clauză specială potrivit căreia, înainte de a ajunge în instanţă, părţile trebuie să încerce să rezolve conflictele pe cale amiabilă. Măsura este văzută de specialişti ca fiind una bună, doar că este greu de spus dacă băncile vor pierde procese importante în faţa clienţilor lor. Dacă procedura medierii va fi aplicată corect, instanţele vor fi mai puţin aglomerate, iar procesele se vor desfăşura mult mai rapid şi mai uşor pentru fiecare dintre părţi.
 
„În momentul de faţă, instanţele de judecată sunt aglomerate de cauze care au ca substrat o problemă comercială şi, prin această instituţie a medierii, multe lucruri nu mai ajung în instanţă şi se rezolvă, într-o primă fază, printr-o discuţie mediată de un specialist în drept, care poate explica părţilor aflate în litigiu care sunt şansele să câştige sau nu un proces în instanţă şi care are, până la urmă, dreptate într-un astfel de litigiu“, spune analistul economic Cristian Păun. 
 
Potrivit capital.ro, „băncile care au introdus deja această clauză în contract sunt CEC Bank, UniCredit Ţiriac şi Volksbank“, dar deocamdată sunt şi bănci care, deşi susţin căile alternative, nu au clauze dedicate în acest sens. (Bogdan Cronţ)