Barometru de consum cultural 2014

Data: 18 Martie 2015

Luni, în foaierul Aulei Ministerului Culturii, a fost lansat „Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, între global şi local“, un studiu care oferă informaţii despre dinamica valorilor şi practicilor din societatea românească şi despre modul în care se raportează populaţia la sectorul cultural. Barometrul, citat de Agerpres, relevă că spectatorii cu vârsta mai mică de 35 de ani reprezintă o parte importantă a publicului artelor spectacolului (aproximativ 40%, pentru toate subdomeniile).

O dată la câteva luni, populaţia participă la sărbătorile locale (27,2%), merge în excursii (21,5%), participă la festivalurile de muzică/ film/ teatru (19,5%), spectacolele de divertisment/muzică (18%), se plimbă prin parcuri (16,7%) şi frecventează mallurile (17,8%). Doar 15,8% vizitează muzee, această activitate fiind una pe care foarte puţini respondenţi o repetă în decursul unui an.

Acelaşi barometru indică însă televizorul (98%), cărţile (50%), muzica (90%) şi revistele (55%) în topul preferinţelor românilor atunci când vorbim de consum cultural domestic. „Filmele (88%), literatura de specialitate (23%), radioul (76%) şi ziarele (50%) sunt alte alegeri ale respondenţilor şi care, într-o oarecare măsură, se leagă cu preferinţele enumerate mai sus“, precizează sursa citată. (Oana Nistor)