Binecuvântarea Cuviosului Dimitrie cel Nou pentru o parohie băcăuană
Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a dăruit vineri, 25 iunie 2021, un veșmânt care a acoperit pentru o vreme moaștele Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucureștilor, Parohiei Mănăstirea Cașin 2, județul Bacău, cu hramurile „Buna Vestire” și „Sfântul Cuvios Simeon Noul Teolog”, Protopopiatul Onești, Arhiepiscopia Romanului și Bacăului. Evenimentul a avut loc în Salonul Sfinților Români al Reședinței Patriarhale.
Din delegația Arhiepiscopiei Romanului și Bacăului au făcut parte părintele arhimandrit Pimen Costea, vicar administrativ eparhial, și părintele Ioan Bârgăoanu, protoiereu al Protopopiatului Onești și parohul comunității Mănăstirea Cașin 2, care au primit odorul spre folosul duhovnicesc și sporirea în credință a credincioșilor din această parohie și a tuturor celor care se vor închina cu evlavie Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou.
În cuvântul de învățătură, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a arătat că Sfântul Simeon Noul Teolog și Sfântul Cuvios Dimitrie cel Nou au în comun nevoința în rugăciune, devenind luminători ai Ortodoxiei. „Delegația trimisă de Înaltpreasfințitul Părinte Ioachim, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului, a primit acest veșmânt, care este un semn de binecuvântare pentru credincioșii parohiei, dar și de ocrotire. Ceea ce este foarte important este ca această parohie cu hramurile «Buna Vestire» și «Sfântul Cuvios Simeon Noul Teolog» să se întărească în rugăciune. Sfinții Simeon Noul Teolog și Dimitrie cel Nou au în comun puterea rugăciunii. Într-un fel sunt sfinți isihaști, care au interiorizat lucrarea Duhului Sfânt în viața lor. Prin modelul vieții lor, dar și prin înțelepciunea lor au devenit mărturisitori ai lucrării harului Duhului Sfânt în viața creștinilor. Deci, uniți în rugăciune, peste timp, acești sfinți sunt luminători ai Ortodoxiei, și iată că, prin râvna preoților misionari dăruiți slujirii Bisericii lui Hristos, sfinții se fac cunoscuți și sunt simțiți ca ajutor concret în viața credincioșilor”, a reliefat Patriarhul României.
De asemenea, Preafericirea Sa a vorbit despre roadele rugăciunii. „Rugăciunea este izvor de bucurie, de binecuvântare și de binefaceri multiple. Rugăciunea este, așa cum spunea Sfântul Grigorie Palama, nu doar activitatea omului, ci este, în primul rând, lucrarea lui Dumnezeu în inima omului care se roagă. Prin rugăciune nu numai cerem, ci și primim prezența iubirii milostive a lui Hristos în sufletul nostru. Un părinte duhovnicesc din Egipt spunea că semnul cel mai concret al faptului că rugăciunea a fost ascultată și că nu a fost făcută în grabă și cu risipire este bucuria pe care o lasă în sufletul celui care se roagă. Dacă ai pace și bucurie în suflet după rugăciune este semnul că rugăciunea a fost ascultată. Dacă după rugăciune ești în continuare agitat, întristat și tulburat, înseamnă că ori nu te-ai rugat îndeajuns, ori nu te-ai rugat cu atenție totală. Sfinții Părinți care au alcătuit slujbele noastre au făcut să dureze în așa fel încât să nu fie slujbe săvârșite în grabă, ci cu rost și cu roadă duhovnicească. Dacă ne uităm la lista cu roadele Duhului Sfânt în inima omului, se vede că bucuria și pacea sunt semnele prezenței Acestuia în sufletul omului credincios și rugător. De aceea, Sfântul Apostol Pavel ne îndeamnă «Rugați-vă neîncetat!» și «Bucurați-vă pururea întru Domnul!» Această bucurie care izvorăște din rugăciune să fie călăuza pentru viața credincioșilor din comunitate și pentru viața tuturor închinătorilor care vor veni la hramurile parohiei. Vă felicităm și, în același timp, dorim să pomeniți în rugăciunile voastre pe părinții slujitori ai Catedralei Patriarhale”, a mai spus Întâistătătorul Bisericii noastre.