Buget mediu de 650 de lei pentru Black Friday
Românii vor face cumpărături de Black Friday 2019 în valoare de 1,2 miliarde de lei, în creştere cu 20% faţă de ediţia de anul trecut, din acest total peste 360 de milioane de lei fiind reprezentate de tranzacţiile online, mai mult cu 25% de la an la an, reiese din estimările unui furnizor global de servicii de plată pentru companii. În acest context, valoarea medie a coşului de cumpărături în mediul virtual va înregistra, în acest an, o uşoară scădere (-4%), în comparaţie cu anul 2018, ajungând la 650 de lei.
Potrivit sursei citate, categoria IT&C va rămâne în topul preferinţelor românilor, deşi vânzările produselor din categoriile fashion, home & deco şi turism înregistrează creşteri constante de la un an la altul.
„Ediţiile anterioare de Black Friday ne-au arătat că românii se pregătesc în avans pentru cel mai important eveniment de shopping al anului. Aceştia verifică fiecare categorie de produse de care sunt interesaţi şi îşi pregătesc lista de cumpărături, în timp ce îşi înregistrează cardurile în sistemul comercianţilor, pentru plăţi rapide şi sigure, efectuate cu un singur click. De exemplu, eMAG a anunţat că peste un milion de persoane şi-au înregistrat deja cardurile în aplicaţia eMAG, pentru a putea plăti cu un singur click“, a precizat Marius Costin, manager al furnizorului de servicii de plată PayU România.
Datele centralizate de către companie arată că, anul trecut, aproximativ 10% din totalul plăţilor online de Black Friday au fost efectuate cu un card emis într-o altă ţară, în topul ţărilor cu cele mai multe plăţi online fiind Ungaria şi Regatul Unit al Marii Britanii.