Cazurile de malpraxis vor fi raportate lunar la MS

Data: 07 Iunie 2010

Ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, a semnat Ordinul care completează regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis. Aceste comisii, de la nivelul direcţiilor de sănătate publică, vor avea obligaţia să raporteze, lunar, începând din iulie, la Ministerul Sănătăţii, situaţia sesizărilor primite şi modul de soluţionare al acestora. Ministerul Sănătăţii continuă astfel procesul de modificare a prevederilor legale privind judecarea cazurilor de malpraxis, după ce, la sfârşitul lunii mai, a propus reglementări noi care vor duce la întărirea rolului şi a atribuţiilor comisiilor de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis, dar şi la soluţionarea mult mai rapidă a cazurilor de malpraxis şi la reducerea procedurilor juridice. În premieră, la sfârşitul lunii mai, Guvernul a aprobat proiectul de modificare a Legii nr. 95/2006 privind reforma în sistemul sanitar, conform căruia prejudiciile stabilite de comisiile de malpraxis ale direcţiilor de sănătate publică se vor putea rezolva pe cale administrativă, prin înţelegere între victima actului de malpraxis (sau aparţinătorii acesteia) şi furnizorul de servicii medicale. De asemenea, se va putea realiza medierea dintre pacient şi furnizorul de servicii medicale de către mediatori specializaţi. De asemenea, proiectul aprobat în mai prevede ca reprezentanţii comisiei să stabilească circumstanţele, cauzele, natura şi întinderea prejudiciilor produse pacienţilor, nu numai dacă în cauză a fost sau nu o situaţie de malpraxis, aşa cum se întâmpla până în prezent.