CJAS Timiş are de recuperat de la furnizori peste 100 de mii de lei

Data: 04 Ianuarie 2008

▲ Directorul CJAS Timiş, Horia Cristian, a declarat că printre neregulile constatate în activitatea furnizorilor de servicii medicale din judeţ se numără absenţa de la program, bilete de trimitere sau reţete incorect completate, analize medicale indicate fără motiv sau prea multe prescrieri de reţete compensate şi gratuite în prima zi a lunii ▲

Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Timiş are de recuperat de la furnizorii de servicii medicale peste 100 de mii de lei, cifra fiind stabilită în urma celor aproape 1.200 de controale efectuate de auditul instituţiei în 2007. Directorul CJAS Timiş, Horia Cristian, a declarat că, din totalul celor 1.200 de furnizori de servicii medicale aflaţi în relaţie contractuală cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, peste 70% au fost verificaţi cel puţin o dată, printre neregulile constatate numărându-se absenţa de la program, bilete de trimitere sau reţete incorect completate, analize medicale indicate fără motiv sau prea multe prescrieri de reţete compensate şi gratuite (până la 100 de pacienţi) în prima zi a lunii. „Dacă, în 2006, peste 150 de medici scriau mai mult de 70 de reţete la începutul lunii, în 2007 numărul acestora a scăzut considerabil, la doar şapte“, a afirmat Horia Cristian. Şeful CJAS Timiş a menţionat că suma pe care instituţia o are de recuperat poate fi contestată de furnizor în termen de 30 de zile, iar, în cazul în care nu se depune această contestaţie, furnizorii de servicii medicale trebuie să restituie banii, fie toţi odată, fie eşalonat. Conducerea CJAS Timiş a precizat că, până la finele lui 2007, au fost depuse circa 20 de contestaţii. Dintre acestea, au fost admise mai puţin de jumătate şi s-au recuperat în jur de 30 de mii de lei.