Consilierii şcolari, implicaţi în gestionarea emoţională a suspendării cursurilor

Data: 12 Noiembrie 2020

Inspectoratele școlare judeţene vor elabora un plan local de intervenție pentru fiecare unitate de învățământ, pornind de la nevoile specifice, astfel încât toți copiii să aibă acces la educație, a solicitat ministrul educaţiei, Monica Anisie, la o videoconferinţă cu inspectorii şcolari. Totodată, fiecare inspectorat, prin intermediul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE), va pune la dispoziție, zilnic, de luni până vineri, în intervalul orar 8:00-16:00, o linie telefonică de consiliere, destinată elevilor și părin­ți­lor. „Aceștia vor fi sprijiniți de specialiști pentru a gestiona mai ușor această perioadă în care există nevoie de îndrumare, sprijin emo­țional și consiliere. Numerele de telefon vor fi afișate pe site-urile inspectoratelor școlare și pe paginile web ale Ministerului Educației și Cercetării: www.edu.ro și educatiacontinua.edu.ro”.

Consilierii școlari vor participa și la orele de dirigenție, iar complementar vor organiza sesiuni on-line pentru profesorii diriginți, dar și pentru părinți, cu scopul sprijinirii „eforturilor de gestionare a diferitelor situații cu care se pot confrunta în această perioadă”. Până în luna mai, pentru elevii claselor a VIII-a și a XII-a, consilierii școlari vor finaliza testarea aptitudinală (la nivelul fiecărui CJRAE sunt disponibile modele de teste). De asemenea, centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională trebuie să finalizeze, până la sfârşitul lunii noiembrie, studiul privind opțiunile școlare ale elevilor din clasa a VIII-a, care „constituie bază a planului de școlarizare”, după cum a mai precizat ministrul de resort.

Toate centrele au fost încurajate să dezvolte parteneriate locale cu societatea civilă, pentru a realiza proiecte și programe on-line destinate copiilor, precum cursuri de educație financiară sau de identificare a știrilor false, cursuri de educație pentru sănătate, antreprenoriat sau meseriile viitorului. (O. N.)