Criza a determinat scăderea exporturilor de vinuri franţuzeşti

Data: 21 Feb 2009

Exporturile de vin şi băuturi spirtoase au adus Franţei, în 2008, venituri de 9,31 miliarde de euro, în scădere cu 0,3% faţă de veniturile record, de 9,34 miliarde de euro, înregistrate în 2008, a anunţat preşedintele Federaţiei exportatorilor de vin şi băuturi spirtoase din Franţa (FEVS), Claude de Jouvencel, citat de AP. Acesta a avertizat că perspectivele pentru 2009 sunt sumbre. „Va fi un an dificil, fără îndoială“, a declarat Claude de Jouvencel. Federaţia exportatorilor de vin şi băuturi spirtoase din Franţa a anunţat că anul trecut SUA au rămas principalul client al exporturilor franceze de vin şi băuturi spirtoase, chiar dacă valoarea exporturilor a scăzut cu 12,8%, până la 1,73 miliarde de euro. Claude de Jouvencel a dat vina pe criza economică, dar şi pe deprecierea dolarului pentru acest declin. În pofida crizei, preţul mediu al unui litru de vin franţuzesc consumat în SUA a continuat să crească. În 2008, acest preţ a fost de 7,01 euro pe litru, în creştere cu 0,05 euro faţă de 2007. Comparativ, preţul pentru un litru de vin consumat la nivel mondial a fost de 3,69 euro în 2008. De altfel, valoarea exporturilor franceze de vin şi băuturi spirtoase în Marea Britanie (a doua piaţă mondială după SUA) a scăzut şi ea cu 2,7%, până la 1,52 miliarde de euro. O altă piaţă mondială importantă pentru vinurile franţuzeşti, China, a înregistrat o creştere de 4,3 procente în 2008, până la 257 de milioane de euro.