Din 2010, maşinile ar putea avea un sistem de apelare automată în caz de accident

Data: 20 Mai 2009

Pentru a reduce numărul de persoane decedate în urma accidentelor rutiere, Comisia Europeană doreşte implementarea sistemului eCall, de apelare automată a serviciilor de urgenţă în cazul unui accident rutier, măcar parţial, în statele comunitare

Uniunea Europeană intenţionează să pună în aplicare, fie şi parţial, până în 2010, un sistem de apelare automată a sistemelor de urgenţă, care ar reduce cu 2.500 numărul deceselor, cele mai multe victime în accidentele rutiere fiind înregistrate în primele 20 de minute de la incidentul rutier. Sistemele inteligente de transport (ITS) România în cooperare cu Universitatea Româno-Americană au organizat, la sfârşitul săptămânii, în Capitală, un Workshop eCall (sistemul eCall este un sistem de apelare automată a serviciilor de urgenţă în cazul unui accident rutier, care se declanşează odată cu deschiderea airbag-ului), pentru a dezbate aspecte legate de căile de dezvoltare a infrastructurii inteligente de transport în Romania, armonizat cu obiectivele europene. Comisia Europeana a preconizat un cost între 30 şi 100 de euro pentru dotarea unei maşini cu sistemul de apelare automată eCall, în timp ce producătorii de maşini susţin că este vorba despre o suma de 450 de euro. Sistemele inteligente de transport (ITS) sunt aplicaţii ale tehnologiilor IT, electronică şi comunicaţii dezvoltate pentru a realiza sisteme de transport mai sigure, mai eficiente şi mai „curate“. În această etapă se desfăşoară o activitate intensă a Comisiei Europene în dezvoltarea domeniului ITS, ca o soluţie reală la problemele actuale privind siguranţa, congestiile de trafic şi poluarea mediului. Potrivit specialiştilor prezenţi la conferinţa organizată în Bucureşti, dezvoltarea şi implementarea, conform directivelor europene, a unei platforme tehnologice va permite anunţarea şi localizarea automată a evenimentelor în trafic, respectiv, accidente, maşini incendiate, victime.