Dispecerat de urgenţă, pentru toate problemele din Bucureşti

Data: 03 Noiembrie 2008

▲ Dispeceratul Integrat de Urgenţă al municipiului Bucureşti a devenit, de sâmbătă, funcţional ▲ Potrivit primarului general Sorin Oprescu, scopul înfiinţării acestui serviciu este acela de a pune la un loc şi de a coordona toate serviciile de urgenţă constituite la nivelul Administraţiei Străzilor, RATB, RADET, Apa Nova, Distrigaz, Electrica, Luxten, Romtelecom, pentru a remedia rapid şi eficient toate problemele legate de reţele edilitare (apă, canal, gaz, telefonie, Electrica, RADET, RATB, Luxten), drumuri (gropi, tasări, surpări, canale lipsă) şi semaforizare ▲

Municipalitatea a pus în funcţiune, sâmbătă, Dispeceratul Integrat de Urgenţă al Municipiului Bucureşti, unde cetăţenii pot semnala problemele legate de funcţionarea utilităţilor, starea drumurilor şi a reglementării traficului, apelând numărul de telefon gratuit 0800.800.882. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că noul dispecerat este destinat locuitorilor nemulţumiţi de „problemele acute ale Bucureştiului“, explicând că pentru „bolile cronice ale Capitalei“ va exista în Primăria Municipiului Bucureşti un plan de cooperare între municipalitate şi regiile de utilităţi, astfel încât să fie evitate situaţiile în care, după ce se asfaltează o stradă, anumite societăţi refac şantierul pentru introducerea unui cablu. Sesizările se primesc non-stop Potrivit reprezentanţilor Primăriei, Dispeceratul Integrat de Urgenţă va funcţiona non-stop, bucureştenii putând semnala orice probleme legate de alimentarea cu apă, gaz, electricitate, funcţionarea serviciului de telefonie, probleme legate de canalizare, gropi şi semaforizare din cartierul în care locuiesc, sau pe care le depistează în drumul prin Capitală. Fiecare apel va fi preluat de funcţionarii dispeceratului şi direcţionat către dispeceratele fiecărei regii sau societate de utilităţi. În dispecerat lucrează zece operatori telefonici, câte unul din partea fiecărei regii sau societăţi utilitare, şi doi din partea Administraţiei Străzilor. Primarul general al Capitalei a precizat că fiecare bucureştean va primi acasă o scrisoare cu numărul de telefon gratuit la care pot semnala eventualele deficienţe constatate. Potrivit municipalităţii, pentru distribuirea scrisorilor şi a flyerelor publicitare vor fi folosite serviciile de voluntariat ale studenţilor.