Două săptămâni de istorie şi religie în Protoieria Caracal
Elevii claselor a XI-a şi a XII-a de la Liceul Teoretic „Mihai Viteazul“ din municipiul Caracal au participat în cadrul parteneriatului local Şcoală-Biserică „Hristos în mijlocul nostru“ la activităţi interdisciplinare istorie-religie-arte plastice. Cele două săptămâni de întâlniri au avut menirea de a-i familiariza pe elevi cu evenimentele din acest an în Patriarhia Română: Anul omagial euharistic şi Anul comemorativ al Sfinţilor Martiri Brâncoveni.
Activitatea a avut scopul consolidării cunoştinţelor dobândite de către elevi la lecţiile: Rolul creştinilor în promovarea valorilor religioase, Jertfa euharistică şi iubirea jertfelnică, Rolul tinerilor în apărarea vieţii şi Oameni de cultură români-promotori ai credinţei creştine. Elevii s-au bucurat de preparatele tradiţionale specifice praznicului (mucenici şi bradoşi) şi au ascultat cuvântul de învăţătură al pr. Mihai Iagăru de la Parohia „Toţi Sfinţii“ din Caracal. „Am ales să derulăm aceste activităţi în prima perioadă a Postului Mare pentru a puncta şi tradiţiile romanaţene cu prilejul prăznuirii celor 40 de mucenici, pildă de jertfă pentru Hristos. Elevii au lucrat pe grupe pentru completarea fişelor, pornind de la cuvintele mucenic, jertfă, tineri şi iubire“, a explicat Alexandra Iliescu, iniţiatoarea activităţilor.
„Noi astăzi simţim o mult mai mare responsabilitate în păstrarea tradiţiilor şi în transmiterea învăţăturilor creştine. Oriunde mergem la studii sau în viitor la lucru, suntem cei care vom alege să luăm cu noi tradiţia sau nu. Jerfta noastră astăzi, ca tineri, înseamnă curajul de a ne mărturisi şi uni cu Hristos, de a le vorbi colegilor în clasă despre Sfintele Taine ale Bisericii. Câţi dintre tinerii de astăzi sunt dispuşi să îşi lase internetul sau sala ca să facă misiune? Noi, tinerii, suntem cei care alegem să facem misiune sau nu printre colegii noştri, pentru că noi stăm cel mai mult cu ei“, a mărturisit Alexandru Enache, elev implicat activ în programele pentru disciplina religie. (Prof. Magda Alexandrescu)