Drepturile asiguratului: Înscrierea la medicul de familie sau la stomatolog

Data: 24 Noiembrie 2007

Primul pas înainte de înscrierea propriu-zisă constă în alegerea unui medic de familie sau, după caz, a unui stomatolog de serviciile căruia doriţi să beneficiaţi.

Medicul de familie la care urmează să vă înscrieţi trebuie să realizeze servicii medicale într-un cabinet aflat în structura sau în coordonarea unor unităţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitară proprie (Ministerul Sănătăţii, Ministerul Transporturilor, etc.). În cazul în care doriţi să vă înscrieţi la un stomatolog, vă puteţi adresa oricărui specialist care funcţionează la un cabinet medical acreditat şi care se află în relaţii contractuale cu casa de asigurări de sănătate. După ce opţiunea a fost făcută, îi veţi prezenta medicului la care v-aţi înscris dovada plăţii asigurării de sănătate (contribuţia la Fondul Naţional Unic al Asigurărilor Sociale de Sănătate), printr-o adeverinţă de salariat. Atenţie, însă! Nici un asigurat nu poate figura pe listele a doi sau mai mulţi medici de aceeaşi specialitate (medic de familie sau stomatolog). În caz contrar, asiguratul respectiv nu va mai putea beneficia de nici unul din drepturile prevăzute în Legea asigurărilor de sănătate.