Guvernul cheltuieşte 10 milioane de euro pentru îmbunătăţirea imaginii românilor

Data: 14 Feb 2008

▲ Agenţia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) va cheltui peste 9,9 milioane de euro, pentru îmbunătăţirea percepţiei României şi a comunităţilor de români din Italia şi Spania ▲ Un studiu efectuat la finele anului trecut, de Metro Media Transilvania pentru ASG, indică o frecvenţă ridicată a actelor de denigrare şi ameninţare a emigranţilor români din aceste două ţări ▲

Agenţia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) va cheltui o sumă estimată la 36 de milioane de lei (9,9 milioane euro), pentru a finanţa o campanie de comunicare în Italia şi Spania, ce are ca scop îmbunătăţirea percepţiei României şi a comunităţilor de români în aceste ţări. Campania, denumită „Români în Europa“, prevede inclusiv elaborarea unui proiect de consultanţă privind modul de prevenire şi gestionare a situaţiilor de criză, în care sunt implicaţi cetăţeni români de pe teritoriul Italiei şi Spaniei. Injurii în mijloacele de transport în comun Un studiu sociologic referitor la comunitatea românească în Italia, realizat de Institutul Metro Media Transilvania pentru Agenţia de Strategii Guvernamentale, în perioada 20 noiembrie-15 decembrie 2007, la nivelul a 1.066 persoane de peste 17 ani, din 20 de regiuni ale Italiei, indică, printre altele, o frecvenţă ridicată a actelor de denigrare şi ameninţare a emigranţilor români. Potrivit studiului, aceste acte constau, în principal, în injurii adresate cetăţenilor români în mijloacele de transport în comun, inscripţii cu caracter denigrator pe clădiri şi ziduri, precum şi legitimarea acestora de către carabinieri, doar pentru că sunt români. Majoritatea românilor din Italia consideră că presa italiană a prezentat tendenţios cazul „Romulus Mailat“, acuzat că a ucis un cetăţean italian, şi intenţionează să revină definitiv în ţară în cel mult doi ani, în principal pentru a achiziţiona sau construi o locuinţă, conform studiului. Preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, Alfred Bulai, a precizat că datele colectate prin sondaj, care a necesitat costuri de 299 de mii de lei, au fost transmise Ministerelor de Externe, Interne şi Ministerului Muncii, pentru a fi analizate, în vederea elaborării unor politici de protejare a imaginii cetăţenilor români în ţările menţionate.