Impactul orelor remediale
Programul naţional de educaţie remedială, ale cărui activităţi s-au desfăşurat în perioada martie - august 2021 şi la care au participat 166.757 de elevi şi peste 18.000 de profesori din 2.331 de şcoli, a avut „un impact pozitiv”, susţine managerul proiectului, Liliana Preoteasa. Ea a precizat că datele oferite sunt deocamdată parţiale, proiectul continuând cu partea de management, pentru a putea fi plătiţi profesorii pentru orele desfăşurate, până în luna ianuarie 2022. Declaraţia sa vine în contextul lansării, de către Societatea Academică din România (SAR), sprijinită de Fundaţia Friedrich- Ebert, a unui Raport alternativ privind Programul naţional de educaţie remedială, care arată că „peste 3.600 de elevi care au participat la orele remediale au terminat anul şcolar în situaţia de corigenţă/repetenţie”. Raportul a evidenţiat şi faptul că participarea elevilor s-a realizat „în salturi”, şcolile care au implementat proiectul „neavând vreun control asupra grupului-ţintă”. (O. N.)