Întârzieri la zborurile low-cost
Cele 57 de zboruri anulate şi 116 zboruri întârziate înregistrate pe aeroporturile din România, în luna mai, au afectat peste 20.000 de pasageri, reiese dintr-o analiză de specialitate, publicată luni.
Conform datelor centralizate de FlightClaim.ro, întârzierile au avut o durată de trei până la şapte ore şi au afectat atât zborurile directe, cât şi conexiunile pe aeroporturi mari din Europa. Aeroportul care a întâmpinat un număr ridicat de curse anulate şi întârziate este „Henri Coandă” din Bucureşti, iar companiile aeriene care au avut curse cu probleme sunt predominant companiile low-cost, precum Ryanair, Wizz Air şi Blue Air.
Specialiştii menţionează că, în funcţie de durata întârzierii, pasagerii care se confruntă cu probleme de întârzieri sau anulări ale curselor aeriene pe care le-au contractat sunt eligibili la compensaţii între 250 şi 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli.
Cu toate acestea, sub 2% dintre aceşti pasageri se preocupă să solicite compensaţii de la companiile aeriene.