Într-o lună şi jumătate, trei mii de rable au fost înlocuite
De la 1 septembrie, de când a fost demarată cea de-a treia etapă a Programului „Rabla“, s-au vândut 2.935 de autoturisme, în valoare de 11,1 milioane de lei, mai mult cu circa 9% faţă de numărul raportat la 1 octombrie, a declarat, pentru Agerpres, Adriana Stroe, purtător de cuvânt al Agenţiei Fondului de Mediu (AFM).
Potrivit sursei citate, din totalul raportat Dacia vânduse cele mai multe unităţi (2.000), marca autohtonă fiind urmată la mare distanţă de Renault/Nissan, cu 200 de exemplare, şi Rădăcini SRL (importatorul mărcilor Opel şi Chevrolet), cu 56 de unităţi. Imediat sub podium s-au clasat Autec Autotechnik, dealer Skoda, cu 37 de autovehicule vândute, şi AutoItalia Group, cu 30 de unităţi comercializate. Până la completarea numărului total raportat de AFM au mai fost consemnate cifre nesemnificative ale celorlaţi importatori auto. Conform datelor AFM, numărul autovehiculelor care poate fi solicitat în vederea finanţării în cadrul celei de-a treia etape a Programului „Rabla“, demarată la 1 septembrie, este de 28.500. Ultima etapă din acest an a programului de înnoire a parcului auto naţional se va desfăşura în perioada 1 septembrie-11 decembrie 2009, iar fondurile alocate sunt de 38 de milioane de lei. Un proprietar poate beneficia de mai multe prime de casare, prin achiziţionarea mai multor autovehicule noi, în schimbul predării spre casare a unui număr echivalent de autovehicule uzate. Diferenţa dintre preţul autovehiculului nou achiziţionat şi prima de casare poate fi asigurată de proprietar inclusiv prin credite bancare sau prin finanţare în baza unui contract de leasing financiar. Ţinta declarată de Ministerul Mediului este scoaterea din uz a 60.000 de autoturisme mai vechi de 10 ani.