Lectură şi cititori celebri printre elevi

Data: 17 Decembrie 2009

Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional (MCCPN) a lansat campania „În căutarea cititorilor celebri“, un proiect pilot de promovare a lecturii în rândul tinerilor. Potrivit organizatorilor, campania a urmat unui sondaj realizat la începutul acestui an care arăta faptul că în România se citeşte, în medie, o carte pe an de către fiecare persoană. Campania atrage atenţia asupra faptului că lectura ne poate scoate din anonimat, fiind dedicată, în primul rând, tinerilor cu vârste cuprinse între 14 şi 24 de ani.

„Eu mi-aş dori, mai cu seamă, să iau parte la campanie atunci când ne vom întâlni cu tinerii din licee şi şcoli. 14-24 de ani este perioada cea mai interesantă din viaţa unui om, perioada în care suntem cu adevărat inteligenţi“, a spus ministrul interimar al Culturii, Theodor Paleologu. El a mărturisit că vede lectura ca pe un exerciţiu solitar care „te scoate din turmă“. Campania are un site consacrat, cititoricelebri.ro, şi cuprinde o serie de evenimente ce au ca subiect principal îndemnul la lectură. La Librăria Cărtureşti din incinta Muzeului Ţăranului Român (MŢR) are loc azi, 17 decembrie, o discuţie pornită de la întrebările: „Cât citim“, „Ce citim?“ sau „De ce citim?“, la care, printre invitaţi, se va afla şi Liviu Chelcea, director al Centrului de Studii şi Cercetări în domeniul Culturii. La Biblioteca Metropolitană, istoricul Neagu Djuvara este, azi, invitatul unei discuţii publice despre lectură. La Librăria Cărtureşti de la MŢR va avea loc dezbaterea „Practici ale lecturii“, iar la Librăria Cărtureşti de pe strada Arthur Verona se va discuta despre nevoia de fantastic, cu Liviu Radu - scriitor, Michael Hăulică - critic literar şi scriitor, Irina Horea - traducător, Sebastian Acorn - scriitor şi Cătălin Sturdza - publicist. Seara de mâine a fost anunţată ca fiind „seara cărţii“. În cadrul campaniei iniţiate de MCCPN, până mâine, 18 decembrie, tinerii vor putea să viziteze Tipografia Companiei Naţionale a Imprimeriilor Coresi, conform Agerpres.