Liceenii realizează proiecte pentru dezvoltarea durabilă a Bucureştiului
▲ Stabilirea unor trasee cultural-turistice în Capitală, propuneri de reamenajare a parcului Izvor, decongestionarea traficului din nordul oraşului şi reabilitarea zonelor dezafectate din Capitală sunt proiecte la care lucrează 40 de liceeni bucureşteni, pe durata vacanţei de vară ▲ Eforturile tinerilor sunt coordonate de Asociaţia Goodartofnoon, iar iniţiativa face parte dintr-un proiect mai amplu, în care s-a înscris şi lansarea, în luna mai a acestui an, a Hărţii Verzi a Bucureştiului, a declarat preşedintele asociaţiei, Ruxandra Soare ▲
Una dintre cele cinci echipe de liceeni şi-a propus să identifice obiectivele cultural-turistice din zona centrală a Bucureştiului, în baza cărora va fi realizată o hartă a traseelor cultural-turistice pietonale. Din propunerile pe care elevii le vor avansa face parte marcarea propriu-zisă a acestor trasee pe teren, dar şi amplasarea unor hărţi cu informaţii despre mijloacele de transport în comun recomandate. Alte două echipe realizează o analiză a resurselor durabile din parcurile Cişmigiu şi Izvor. Scopul este conturarea unor propuneri pentru reabilitarea parcului Izvor, plecând de la necesităţile comunităţii, având în vedere faptul că Cişmigiul este foarte aglomerat. Obiectivul celei de-a patra echipe de liceeni este monitorizarea traficului din nordul Capitalei, urmărindu-se, în special, numărul persoanelor care intră în oraş, pe durata zilei, fără să aibă domiciliu în Bucureşti. Elevii vor să propună crearea de locuri de parcare pentru maşinile acestora, dar şi folosirea reţelei de căi ferate dezafectate, pentru trenuri care să permită accesul în oraş. Cea de-a cincea echipă s-a axat pe identificarea zonelor dezafectate din Capitală şi avansarea unor propuneri pentru folosirea acestora, în funcţie de situaţia juridică şi de proprietate în care se află, în concordanţă cu sugestiile şi nevoile oamenilor care locuiesc în zonă. Propunerile elevilor vor fi analizate de autorităţile locale Organizatorii acestei campanii au precizat că, în luna septembrie, propunerile elevilor vor fi înaintate, spre analiză, autorităţilor locale. Totodată, proiectele celor cinci echipe vor beneficia, cu ajutorul Asociaţiei Goodartofnoon, de o campanie de promovare, elevii fiind implicaţi direct în realizarea acesteia. Componenta educaţională a proiectului Harta Verde, ce are ca scop realizarea de hărţi tematice specifice cu elevii, a fost iniţiată, în România, prin intermediul unui parteneriat cu revista „National Geographic“. Cei 40 de elevii studiază la Colegiile „Sfântul Sava“ şi „Gheorghe Lazăr“, din Capitală, dar şi la Colegiul „Ion C. Brătianu“, din Piteşti. Coordonatorii proiectului au precizat că tinerii au fost selectaţi dintr-un număr iniţial de 120 de candidaţi. În vederea pregătirii pentru proiectele pe care le realizează, au urmat cursuri GIS (operare pe calculator în vederea întocmirii de hărţi). Harta verde a Bucureştiului a fost lansată în luna mai, materialul conţinând informaţii despre: monumente istorice, muzee, teatre, biserici, parcuri, sedii ale unor ONG-uri, centre comunitare, cantine sociale, cabinete medicale sociale, pieţe, arbori ocrotiţi, dar şi zone care se confruntă cu valori ridicate ale poluării. Asociaţia culturală Goodartofnoon doreşte să introducă şi „pe teren“ simbolurile înscrise pe hartă, astfel încât locurile marcate să poată fi găsite cu mai mare uşurinţă.