Ministrul educaţiei: Rolul formativ al educaţiei fizice nu mai este perceput corect

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 27 Iulie 2016

Există „o lipsă de viziune şi de consecvenţă” în ceea ce priveşte promovarea sportului în rândul copiilor şi tinerilor, consideră ministrul educaţiei, Mircea Dumitru, care avertizează că, în acest domeniu, carenţele duc la comportamente deviante şi la afectarea stării de sănătate. „Un sistem educaţional care se adresează doar unei singure componente (...) nu este o pedagogie care să aibă succes. Fiecare dintre noi suntem deopotrivă corp fizic, spirit, minte, iar o educaţie deplină, care urmăreşte starea de bine, de sănătate, de înflorire a copiilor noştri, este o educaţie ce trebuie să se adreseze fiecăreia dintre aceste dimensiuni. (...) Starea de facto de la care pornim (...) ne pune în situaţia de a vorbi despre un diagnostic destul de îngrijorător pentru că, de pildă, statisticile actuale arată că starea de sănătate a populaţiei, cu deosebire a celei tinere, evidenţiază creşteri alarmante ale ratei morbidităţii, sedentarismului şi obezităţii în special, constituin­du-se în factori favorizanţi în apariţia diferitelor afecţiuni”, a declarat, marţi, Mircea Dumitru, în cadrul forumului „Sportul - disciplină-cheie pentru dezvoltarea personală”. El a avertizat că rolul formativ al educaţiei fizice şi al practicării sportului nu mai este perceput corect, motiv pentru care scade numărul de ore alocate acestei discipline în şcoli, dar şi numărul copiilor care fac sport sub diferite forme. „În ultima vreme asistăm, din păcate, şi la diminuarea performanţelor sportive ale României pe plan internaţional. E o lipsă de viziune şi o lipsă de consecvenţă. O lipsă de viziune în planul deciziei politicilor şcolare şi o lipsă de consecvenţă în ceea ce priveşte adoptarea unui cadru legislativ, la care lucrăm încontinuu, dar pe care nu-l finalizăm şi dacă-l finalizăm, nu-l aplicăm”, a mai spus ministrul. Ministrul a mai avertizat că o altă consecinţă a acestei situaţii este creşterea actelor de violenţă.