Noi activități în cadrul proiectului „Solidari cu copiii singuri acasă”
Proiectul Arhiepiscopiei Sibiului destinat ajutorării copiilor cu părinți plecați în străinătate continuă în această perioadă prin noi activități. Reprezentanții eparhiei au organizat un atelier de creație pentru elevii de la Școala Gimnazială „Constantin Ioan Motaș” din Mediaș, județul Sibiu.
Activitatea a avut loc vineri, 10 februarie, și i-a avut în prim-plan pe elevii claselor primare din instituția de învățământ menționată, sub îndrumarea profesoarei Maria Buciurca, transmit organizatorii. Copiii incluși în proiect au luat parte la activități creative, prin jocurile „Doamna Mbel” și „Acesta nu este...”, dar și prin completarea fișei despre mărțișor. Elevii au aflat mai multe despre istoria mărțișorului și semnificația culorilor de la șnurul acestuia. De asemenea, copiii au confecționat șnururi din lână albă și roșie, mărțișoare și cutii pentru mărțișoare. Tot în cadrul aceleiași sesiuni, copiii și-au dezvoltat vocabularul și abilitățile de comunicare asertivă prin activitatea numită „Cuvinte blânde”.
Activitatea s-a adresat și elevilor din ciclul gimnazial înscriși în proiectul eparhiei. Coordonați de profesoara Luciana Tita, elevii au confecționat mărțișoare prin tehnica „quilling”, dar și cu acul de cusut. Activitatea le-a dezvoltat copiilor îndemânarea, răbdarea și perseverența. Elevii au fost antrenați și într-un joc de tip „icebreacker”, bazat pe încrederea în colegi. Ei au fost puși în situația de a ghida și a fi ghidați de un coleg.
Proiectul „Solidari cu copiii singuri acasă” este implementat de Arhiepiscopia Sibiului, în parteneriat cu Fundația Europeană pentru Consultanță, Implementare și Dezvoltare, finanțat prin Fondul Social European, Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 6 - Educație și competențe. Proiectul se desfășoară timp de 30 de luni, începând din 1 iunie 2021, și are un grup-țintă de 240 de elevi, din toate ciclurile de învățământ, din Arhiepiscopia Sibiului. Sunt furnizate un pachet de sprijin educațional, consiliere socială, facilitarea comunicării copiilor cu părinții plecați, îmbunătățirea comunicării cu tutorii sau membrii familiei care au preluat temporar funcția de părinte, oferirea de suport spiritual adecvat și consiliere vocațională.